هزار و ۱۰۰ هکتار از بستر زاینده‌رود همچنان در تصرف سودجویان

رئیس گروه حفاظت و بهره‌برداری از رودخانه‌ها و تالاب‌های شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: آزادسازی هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی تصرف شده بستر زاینده‌رود در دستور کار است.

حسین سقاییان رئیس گروه حفاظت و بهره‌برداری از رودخانه‌ها و تالاب‌های شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: طبق آمار و گزارش‌های موجود، پیش‌تر ۲ هزار هکتار از اراضی بستر زاینده رود، تصرف شده بود که موفق شدیم در سال‌های اخیر افزون بر ۹۰۰ هکتار از آن را آزادسازی کنیم.


او اضافه کرد: تصرف بستر رودخانه در بیشتر شهرستان‌های محل عبور رودخانه وجود دارد، اما شهرستان لنجان بیشترین تعداد و مساحت تصرف را دارد.

رئیس گروه حفاظت و بهره‌برداری از رودخانه‌های آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه هزینه آزادسازی هر یک از نواحی تصرف شده و کاربری‌های غیرمجاز متفاوت است ادامه داد: به عنوان مثال رفع تصرف هر هکتار زمین کشاورزی به حدود ۳۰۰ میلیون تومان نیاز دارد و برای رفع تصرف قسمت‌هایی که ساخت و ساز شده و به شکل ویلا درآمده، باید میلیاردی هزینه شود.


سقاییان تصریح کرد: جدا از تامین اعتبار و هزینه، سیر حقوقی و قضایی آن نیازمند همکاری و مشارکت نهاد‌های متولی مانند دادگستری، دادستانی و نیروی انتظامی است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.