آزادسازی ۳ هکتار از حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود

سه هکتار از رودخانه زاینده‌رود در محدوده بالادست و پایین دست سد مخزنی زاینده‌رود آزاد سازی شده است.

احمدرضا صادقی مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: طرح حفاظت از رودخانه زاینده رود از سرشاخه‌های رودخانه در شهرستان‌های فریدونشهر و فریدن تا تالاب بین‌المللی گاوخونی از سال ۹۴ در حال اجرا است و بیش از صد نفر نیروی انسانی شامل تیم‌های گشت و حقوقی از رودخانه زاینده رود حفاظت می‌کنند.


او افزود: اقدامات انجام شده تاکنون در مجموع سبب کاهش و جلوگیری از تصرفات بیشتر رودخانه و حریم و بستر و برداشت‌های غیرمجاز آب و پساب شده است.


مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از دیگر اقدامات انجام شده، تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌ها با هدف بهره‌برداری از رودخانه، کاهش خطر احتمالی سیلاب و جلوگیری از تجاوز به بستر و حریم رودخانه را اعلام و اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا کنون حدود ۲۹ هزار کیلومتر مطالعات مرحله اول انجام شده که حدود ۷۴۰ کیلومتر مطالعات مرحله اول تایید شده و منتظر تاییدیه سازمان نقشه برداری کشور است.


صادقی همچنین به ساماندهی و لایروبی رودخانه زاینده رود اشاره کرد و گفت: از سال ۹۵ تاکنون حدود ۸۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان ساماندهی شده است.


وی با اشاره به احداث بیش از ۸۰ کیلومتر جاده ساحلی تاکنون، افزود: بیش از هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان تاکنون رپرگذاری (شاخص گذاری حد و بستر رودخانه) شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.