نماینده ولی فقیه در سمنان:

قرآن بهترین راه هدایت عمومی و زندگی فردی و اجتماعی است

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: فرهنگ قرآنی بهترین هدایتگر عمومی و مبنای زندگی فردی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان  در دیدار با اعضای جامعه قرآنی و جمعی از حافظان و قاریان برجسته و استادان، پیشکسوتان و فعالان قرآنی استان سمنان، افزود: ترویج فرهنگ قرآنی بهترین راه برای هدایت عمومی و غلبه بر جهل و گمراهی است و در شرایط کنونی که شیاطین تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن معارف قرآنی در جامعه به کار گرفته‌اند، باید قرآن کریم را مبنای زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه قرآن، کتاب نور و هدایت بشریت است، گفت: خداوند متعال قرآن کریم را کتاب نور معرفی کرده است که نه تنها خود روشن است، بلکه روشنی‌بخش محیط پیرامونی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی به اثر هدایتگری قرآن کریم برای تمام بشریت اشاره کرد و افزود: درک مفاهیم نورانی و متعالی قرآن کریم نیازمند آمادگی قلبی و باطنی است.

وی تاکید کرد: کسی که انس و رابطه قلبی خود را با قرآن کریم افزایش دهد، بدون تردید مشمول انوار هدایت الهی خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی، طهارت قلبی را پیش‌نیاز اثرگذاری آیات قرآن کریم دانست و گفت: ورود به باطن قرآن کریم نیازمند طهارت قلبی است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن، قرآن مایه شفاء و رحمت برای مؤمنان است افزود: امیرالمومنین علی (ع) نیز فرمودند شفای خود را از قرآن کریم طلب کنید و از قرآن برای مشکلات خود کمک بگیرید، چراکه قرآن داروی شفابخش بندگان است.

وی آیات قرآن کریم را حاوی بهترین پند‌ها و موعظه‌ها عنوان کرد و گفت: بسیاری از استادان مبنای تدریس خود را مفاهیم نورانی قرآن کریم قرار می‌دهند و از آن برای انتقال پیام‌های علمی و معرفتی بهره می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با فعالان قرآنی گفت: قرائت آیات قرآن کریم باید قرائتی نافذ و موثر باشد و بر قلب و روح شنوندگان تاثیر بگذارد.

وی استفاده از شیوه‌ها و فنون تلاوت آیات قرآن کریم را لازم، اما ناکافی دانست و افزود: فعالان قرآنی که افتخار خدمت به ساحت نورانی قرآن کریم را دارند، در باب راه‌های افزایش تاثیرگذاری آیات قرآن تفکر کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اِشراف قاریان بر محتوای آیات قرآن گفت: قاریان اگر با ترجمه آیات قرآن آشنا باشند، می‌توانند بیش از قبل بر شنوندگان خود تاثیر بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.