حفاظت از منابع طبیعی آذربایجان شرقی با ۴۷ تیم در نوروز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۴۷ تیم از عرصه‌های منابع طبیعی استان در ایام نوروز حفاظت می‌کنند.

سیروس داوودی گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی استان برای حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی در تعطیلات نوروزی به صورت کشیک‌های نوروزی و به طور شبانه روزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در پایگاه‌های امداد و جنگل منابع طبیعی استان در آماده باش هستند.

او با اشاره به اینکه عرصه‌های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند اضافه کرد: این طرح با رویکرد پیشگیرانه در استان به مرحله اجرا درآمده و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمامی امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت‌زنی پرداخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی مطابق مقررات و قوانین موضوع برخورد قانونی می‌کنند.

او افزود: همکاری و هم افزایی با سایر یگان‌های حفاظتی استان در برخورد با متخلفان نیز انجام گرفته و گشت‌های حفاظت از منابع طبیعی برای جلوگیری از اقدامات و تصرفات غیر قانونی اراضی ملی به طور مستمر برقرار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در ۲۱ شهرستان استان نیز کشیک ویژه منابع طبیعی به برقراری گشت‌های حفاظتی اقدام کرده اند که تا ۱۴ فروردین ادامه خواهد داشت.

داوودی تاکید کرد: گزارش‌های تخریب، تصرف، قطع درختان و قاچاق چوب، محصولات جنگلی در ایام تعطیلات نوروزی امسال مورد رسیدگی سریع قرار می‌گیرد.

او از مردم درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی‌های احتمالی موضوع را از طریق شماره تلفن‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر انتوان
۲۰:۱۶ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
دست تان درد نکنه
کاش این همه اشغالها در کنار جاده‌ها را جمع آوری نمایند. با تشکر