حمله پلیس چین به دفتر یک شرکت آمریکایی در پکن

نیروهای امنیتی چینی با حمله به دفتر شرکت آمریکایی مینتز، ۵ تن از کارکنان آن را بازداشت کردند.

همزمان با تیره شدن روابط میان چین و آمریکا، منابع محلی از حمله نیرو‌های پلیس پکن به یک شرکت آمریکایی در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات چینی با یورش به شرکت آمریکایی مینتز در پکن ۵ تن از کارکنان آن را دستگیر کردند.

شرکت مینتز دارای ۱۸ دفتر و صد‌ها کارمند در سرتاسر جهان است. راندال فیلیپس، یکی از شرکای این شرکت که مسئول دفاتر آسیایی آن بوده است پیش‌تر در آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مشغول به کار بوده است. با این حال، هنوز معلوم نیست عملیات یورش به دفتر مینتز و دستگیری کارکنان آن با این مسئله ارتباط داشته باشد.

شرکت مینتز با صدور یک بیانیه در این باره اعلام کرد: ما تایید می‌کنیم که نیرو‌های چینی با یورش به دفتر ما در پکن ۵ تن از کارکنانمان را که همگی چینی بودند دستگیر کردند. همچنین دفتر ما اکنون بسته شده است. ما آماده همکاری با دولت چین به منظور رفع سوء تفاهمات در این زمینه هستیم. نگرانی اصلی ما اکنون امنیت همکارانمان در کشور چین است.

این بیانیه می‌افزاید: شرکت مینتز تاکنون هیچ اخطار قانونی رسمی در رابطه با پرونده علیه خود دریافت نکرده است و از مقامات چینی خواسته کارکنان این شرکت را آزاد کند.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز اعلام کرد از جزئیات این موضوع بی اطلاع است.

یک مقام آگاه آمریکایی که نخواست نامش فاش شود درباره جزئیات این موضوع اعلام کرد بعدازظهر بیستم مارس پلیس چین با یورش به دفتر شرکت مینتز اقدام به بازداشت شماری از کارکنان آن کرد. این افراد اکنون در مکانی در خارج از پکن در بازداشت به سر می‌برند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار