یگان‌های حفاظت منابع طبیعی سمنان با رویکرد پیشگیرانه در آماده‌باش هستند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: یگان‌های حفاظت منابع طبیعی برای اجرای طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه های ملی استان همزمان با تعطیلات نوروز با رویکرد پیشگیرانه در آماده‌باش هستند.

ابوطالبی  ابراز داشت: تمهیدات اندیشیده شده برای حراست از عرصه های منابع طبیعی و اراضی ملی در تعطیلات نوروزی به صورت کشیکهای نوروزی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری به طور شبانه روزی از تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در پایگاههای امداد و جنگل منابع طبیعی استان مقرر شده است.

وی با اشاره به اینکه عرصه های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه های ملی محسوب می شوند، بیان کرد: ٣۵ تیم موتوری و خودرویی جهت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان در نوروز فعال است و به منظور تدابیر اجرایی حفاظتی، این طرح با رویکرد پیشگیرانه در استان سمنان به مرحله اجرا درآمده و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمامی امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت‌زنی پر داخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های ملی برخورد قانونی می کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا همکاری و هم افزایی سایر یگانهای استان در جهت برخورد با متخلفان ضرورت دارد.

سرهنگ ابوطالبی با اشاره به دستور معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل در حوزه ممانعت از تصرف اراضی استان سمنان اعلام کرد: گشتهای حفاظت از منابع طبیعی در جهت جلوگیری از اقدامات و تصرفات غیر قانونی اراضی ملی به طور مستمر برقرار است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: در هشت شهرستان استان نیز کشیک پاسگاههای ویژه منابع طبیعی نسبت به برقراری گشتهای حفاظتی اقدام می کنند. این گشتها برای جلوگیری از تجاوز به عرصه های طبیعی و سوء استفاده از آن و پیشگیری از آسیب رساندن و آتش سوزی در تعطیلات فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.