۹ کشور عضو شورای امنیت شهرک‌های صهیونیستی را غیرقانونی اعلام کردند

۹ کشور عضو شورای امنیت در بیانیه‌ای اعلام کردند شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی غیرقانونی است.

۹ کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند شهرک‌های صهیونیستی بر اساس قوانین حقوق بشری بین المللی غیر قانونی بوده و برای حمایت از هر پیشنهادی با هدف بازگشت صلح عادلانه و دائم آمادگی دارند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کشور‌های برزیل، اکوادور، گابون، ژاپن، مالتا، سوئیس، امارات، غنا و فرانسه در پی نشست شورای امنیت در خصوص پیگیری اجرای قطعنامه ۲۳۳۴ سال ۲۰۱۶ توسط رژیم صهیونیستی این بیانیه را صادر کردند. این قطعنامه از این رژیم می‌خواهد به طور کامل و فوری تمام فعالیت‌های شهرک سازی در کرانه باختری از جمله قدس شرقی را متوقف کند.

شورای امنیت سازمان ملل اخیرا با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که از تداوم و گسترش شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی نگرانی عمیق دارد.

پیشتر، سازمان ملل متحد خواستار «توقف» شهرک‌سازی «غیرقانونی» رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین شد. همچنین، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای رسمی طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد، اولین اقدامی که آمریکا به این سازمان اجازه داده است تا علیه متحد خود اسرائیل در شش سال گذشته انجام دهد.

رژیم صهیونیستی در ۱۲ فوریه به ۹ پایگاه شهرک نشینان که بدون تایید کابینه ساخته شده بودند، مجوز اعطا کرد و این امر خشم فلسطینی‌ها را برانگیخت که خواهان ایجاد کشور آینده خود در کرانه باختری هستند. اکثر قدرت‌های جهانی شهرک‌هایی را که اسرائیل در زمینی که در جنگ سال ۱۹۶۷ تصرف کرده، می‌سازد غیرقانونی می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار