هشدار‌های نوروزی پلیس فتا به شهروندان

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کپی کارت‌های بانکی، ترفند مجرمان سایبری در ایام نوروز است و شهروندان جوانب احتیاط را در نظر بگیرند.

سرهنگ امیر حسین سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: با توجه به افزایش خرید‌ها و سفر‌های نوروزی عموم مردم، افرادی سودجو در قالب فروشندگان دوره‌گرد و سیار با حضور در سطح شهر، معابر و محور‌های مواصلاتی با عرضه انواع و اقسام کالا و اقلام مورد نیاز هموطنان با قیمت کمتر، با ترفندنسبت به کپی کارت‌های بانکی و برداشت غیرمجاز وجه از حساب طعمه‌های خود اقدام می‌کنند.

او با اشاره به اینکه این فرآیند مجرمانه با در اختیار قرار گرفتن کارت بانکی هموطنان و قرار دادن در دستگاه اسکیمر و دریافت رمز امکان پذیر می‌شود، از هموطنان خواست: تمام مراحل عملیات بانکی شامل کشیدن کارت در دستگاه عابر بانک و وارد کردن رمز را شخصا انجام دهند و از قرار دادن کارت بانکی در اختیار سایر افراد حتی برای چند ثانیه اکیدا خودداری کنند.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: شهروندان باید در صورت بروز هرگونه غفلت و سهل انگاری بلافاصله نسبت به تغییر رمز کارت عابر بانک اقدام کنند.

این مقام سایبری به عموم مردم توصیه کرد: ضمن رعایت نکات ایمنی در صورت مشاهده موارد مشکوک ضمن برقراری تماس با مرکز امداد و فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تماس ۰۹۶۳۸۰، مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار