مساجد بین راهی و امامزادگان ملایر آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر از آمادگی مساجد بین راهی و امامزادگان ملایر برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در تعطیلات نوروز خبر داد.

حجت‌الاسلام ابوذر عباسی به برگزاری طرح آرامش ضیافت الهی در پنج بقعه متبرکه ملایر همزمان با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت این طرح با هدف استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی بقاع برای مردم و مسافران نوروزی برگزار می‌شود.

عباسی گفت: امسال با توجه به همزمانی نوروز با ماه مبارک رمضان این طرح در قالب ضیافت الهی، آرامش بهاری در ۵ بقعه متبرکه و شاخص شهرستان ملایر برگزار خواهد شد.

او با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، گفت: طرح «آرامش بهاری» در تکیه حضرت ابوالفضل(ع)، امامزاده عبدالله ملایر، امامزاده‌ ابراهیم طجرسامن و امامزاده عبدالله(ع) مهرآباد، امامزاده علی(ع) داویجان و مقبره سیف ‌الدوله برگزار می شود.

عباسی گفت: بقاع متبرکه شهرستان ملایر میزبان مسافران نوروزی است و حضور مبلغان اعزامی از قم و مبلغان بومی از ملایر به‌منظور برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات شرعی انجام می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به فعالیت ۱۲ نفر از مبلغان در طرح آرامش بهاری، گفت: این مبلغان شامل ۱۰ نفر مبلغ بومی و دو نفر مبلغ اعزامی هستند.

او ایجاد نمایشگاه، برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه، توزیع بروشور با موضوعات فرهنگی و وقف و... را از برنامه‌ های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه برشمرد و گفت: در این طرح مبلغان به سوالات شرعی مردم در موضوعات مختلف پاسخ می‌دهند.

عباسی از برگزاری طرح «خیمه‌ های معرفت» در امامزاده عبدالله (ع) ملایر و تکیه حضرت ابوالفضل(ع) خبر داد و گفت: در این طرح غرفه‌هایی از جمله غرفه مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره وقف و پاسخگویی به مسائل شرعی، کتاب خوانی و معرفی موقوفات و امامزادگان دایر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.