ابراز نگرانی بایدن از طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو

منابع خبری اعلام کردند بایدن در تماس تلفنی با نتانیاهو از طرح کابینه او برای اصلاحات قضایی ابراز نگرانی کرده است.

منابع مطلع بامداد دوشنبه اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به‌صورت تلفنی گفتگو کرده است.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز با تایید این خبر گفت که بایدن و نتانیاهو درباره طرح کابینه تل‌آویو برای اعمال تغییرات گسترده در نظام قضائی این رژیم صحبت کردند.

وبگاه «آکسیوس» با اشاره به اینکه این اولین گفتگوی سران واشنگتن و تل‌آویو درباره طرح تغییرات قضائی است، به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت که بایدن نسبت به این طرح ابراز نگرانی کرده است.

از سویی دیگر کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از نشست شرم الشیخ استقبال کرد.

بایدن در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت هماهنگی امنیتی (با تشکیلات خودگردان فلسطین) و حفظ امکان راه حل تشکیل دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین حمایتش از تلاش‌های جاری را برای دستیابی به راه حل میانه بر سر اصلاحات قضایی در اسرائیل اعلام و بر ضرورت حفظ ارزش‌های دموکراتیک تاکید کرد.

کاخ سفید افزود: بایدن بار دیگر بر پایبندی راسخ خود برای حمایت از امنیت اسرائیل در مقابله با همه تهدید‌ها از جمله ایران تاکید کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار