احتمال رد شدن سفر وزیر صهیونیستی به آمریکا

وزارت خارجه آمریکا در حال بررسی لغو کردن سفر وزیر دارایی صهیونیست‌ها به آمریکاست.

نشریه آمریکایی آکسیوس در گزارشی اعلام کرد که وزارت خارجه آمریکا در حال بررسی احتمال رد کردن درخواست روادید «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، است.

هفته گذشته بزالل اسموتریچ از رژیم صهونیستی خواست تا روستای فلسطینی حواره را از روی زمین «محو» کند و اکنون که قرار است او هفته آینده به واشنگتن سفر کند، وزارت خارجه آمریکا در نظر دارد روادید او را رد کند و یک آمریکایی و صهیونیستی این مسئله را تایید کردند.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه هفته گذشته این اظهارات اسموتریچ را محکوم کرد و آن‌ها را «غیر مسئولانه، نفرت‌انگیز» خواند.

اگر آمریکا تصمیم به رد روادید اسموتریچ بگیرد، اقدامی بی‌سابقه در روابط واشنگتن و تل‌آویو خواهد بود. کانال ۱۲ این رژیم اولین بار درباره این مسئله در حوزه بحث‌های داخلی در وزارت خارجه آمریکا گزارش داد. اسموتریچ پاسپورت دیپلماتیک دارد و قرار است هفته آینده در واشنگتن به کنفرانسی به میزبانی سازمان اوراق قرضه رژیم صهیونیستی برود.

یک مقام صهیونیست اعلام کرد که وزارت دارایی رژیم صهیونیستی از سفارت آمریکا در این رژیم و وزارت امور خارجه درخواست ویزای دیپلماتیک کرده است که به اسموتریچ اجازه ورود به این کشور و مصونیت می‌دهد.

البته به گفته این دو مقام آمریکایی و صهیونیستی تاکنون تصمیمی در وزارت خارجه آمریکا گرفته نشده است. البته یک مقام صهیونیست گفت: مقام‌های وزارت خارجه آمریکا به مقام‌های دیپلماتیک اسرائیل گفتند که اگر اسموتریچ خودش تصمیم به لغو سفر بگیرد مایه خوشحالی آن‌ها خواهد شد. البته مقام‌های آمریکا گفتند اگر او به این سفر بیاید هم هیچ مقامی از دولت بایدن به دیدار او نخواهد رفت.

هفته گذشته در یک گزارش عبری آمد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، فشار‌هایی را به سران سرویس‌های امنیتی این رژیم با هدف مهار وزرای شورشی در کابینه خود اعمال کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار