قدرت‌های برتر اقتصادی به خوشه‌های صنعتی توجه داشته‌اند

 استاندار خوزستان گفت: قدرت‌های برتر اقتصادی دنیا با توجه جدی به خوشه‌های صنعتی، کشاورزی، آبزیان، منسوجات و صنایع دستی به این جایگاه دست یافته‌اند.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در آئین افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های گروه‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان (شکوه هجرت) و طلایه داران اقتصاد مقاومتی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان گفت: امروز مشاغل خانگی و کوچک با کمترین هزینه و بیشترین تلاش، محصولاتی که تولید کرده‌اند به نمایش گذاشته و یک نمایشگاه بین المللی را که همیشه شرکت‌های بزرگ با سرمایه گذاری‌های سنگین آن را پر می‌کردند و محصولاتشان را به نمایش می‌گذاشتند تشکیل داده‌اند که این نشانه اراده قوی آن‌ها در کشور است.

او  افزود: ان‌شاءالله شهروندان ما در استان با استقبال خوب و خریدهایشان به این افراد بابت زحماتی که برای خودکفایی کشیده‌اند، کمک کنند.

استاندار خوزستان گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردمی و اقتصاد روستایی یعنی حضور مردم و هر جا مردم، جوانان، دختران و پسران ما ورود می‌کنند و با استفاده از ذهنیت فعال خودشان به طراحی می‌پردازند، کنار هم جمع می‌شوند و کاری را شروع می‌کنند؛ نتایج خیلی خوبی حاصل شود.

آقای حسینی محراب با بیان اینکه اساسا صنایع بزرگ از صنایع کوچک نشأت می‌گیرند، ادامه داد: آنچه در کشور‌های رو به رشد و کشور‌هایی که امروز با برنامه‌های خود توانسته‌اند رتبه‌های اول تا سوم اقتصاد در دنیا را به دست آورند، می‌بینیم نتیجه توجه به خوشه‌های صنعتی، کشاورزی، آبزیان، تولیدات، منسوجات و صنایع دستی بوده است.

او افزود:  تمام این افراد می‌توانند چرخه اقتصاد را به حرکت در بیاورند و تولیدات خود را با نیاز کارگاه‌های کوچک و متوسط که در استان‌هایشان وجود دارد متناسب کنند و بعد از این، صنایع کوچک در پیوند با صنایع بزرگ می‌توانند حرکت رو به رشد را انجام دهند.

استاندار خوزستان می‌گوید: هرچه این صنایع کنار هم قرار گیرند و هزینه‌های تولید را پایین‌تر بیاورند قدرت رقابت پیدا می‌کنند از طرفی بسیج سازندگی زحمات بسیار زیادی کشیده تا دست و پای دلالان و واسطه‌ها را قطع کند و بازارچه‌های خانگی را به صورت دائم داشته باشند.

آقای حسینی محراب با بیان اینکه ان‌شاءالله این نمایشگاه‌ها به صورت فصلی برگزار شود، خطاب به فعالان صنایع کوچک گفت: این سرمایه ملی در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های دیگر شهرستان‌های استان در خدمتتان است و استقبال می‌کنیم که تشریف بیاورید، تولیدات و محصولات خود را به نمایش بگذارید.

وی با اشاره به اینکه به تولید نیاز داریم، ادامه داد: وقتی شما تولید ملی را بالا ببرید یعنی افزایش تولید ملی را هدف قرار داده‌اید و ما به همه خواسته‌هایمان می‌رسیم؛ پس کاری کنید تولیداتتان گسترش پیدا کند و افراد بیشتری با شما همکاری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.