بیش از ۹۰درصد زائران حج سمنان هزینه کاروان خود را پرداخت کردند

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه ۹۲درصد زائران حج سمنان هزینه کاروان خود را پرداخت کردند، گفت: هزینه کاروانی امسال یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال است.

دلپاک مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه بیش از ۹۲ درصد زائران حج تمتع استان سمنان، واریزی تکمیلی خود را انجام داده‌اند، ابراز کرد: در حج سال ۱۴۰۲ میانگین هزینه‌ای کاروان‌های استان سمنان یک میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان در حج امسال هشت کاروان دارد که ظرفیت زائران آنها یک هزار و ۱۳۰ نفر است و ۸۵۴ زائر آنها ثبت نامی هستند، افزود: دو کاروان با ظرفیت ۱۸۰ نفر زائر، بیشترین میزان زائران استان سمنان را در سال آتی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه درصد واریزی هزینه‌های تکمیلی کاروان‌ها در استان سمنان ۹۲ درصد، درصد ثبت فرهنگی ۸۲ درصد و درصد ثبت گذرنامه ۶۸ درصد برآورد شده است، ابراز کرد: کاروان‌ها نسبت به ثبت گذرنامه‌ها باید دقت نظر بیشتری داشته باشند.

دلپاک همچنین با بیان اینکه نخستین جلسه آموزشی زائران حج تمتع استان سمنان، برگزار شد، تاکید کرد: عوامل کاروان‌ها و زائران در این نشست که برای نخستین بار در سال جاری در سالن کتابخانه های عمومی سمنان گرد هم آمدند، حضور یافته و نکات اصلی را درباره حج آموختند.

وی با بیان اینکه برای حج تمتع، ۱۰ الی ۱۲ جلسه آموزشی قبل از اعزام برگزار خواهد شد، گفت: از همه کاروان‌ها خواسته شده در این نشست‌ها حضور یافته و همکاری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار