آموزش بیش از ۷۰۰ دانش آموز و بانوی فرهنگ یار ترافیک در کرمان

سرهنگ رضایی گفت: بیش از ۷۰۰ نفر از دانش آموزان و بانوان فرهنگ یار ترافیک در کرمان با رویکرد مشارکت موثر در کاهش سوانح رانندگی آموزش دیده اند.

سرهنگ رضایی گفت: استفاده از همیاران پلیس، تاثیرات مناسبی در کاهش تصادفات داشته و نقش آفرینی آنان در فرهنگ ترافیک،نقش بی بدیل و اثرگذاری است.

او افزود: با توجه به درپیش رو بودن سال جدید و آغاز سفر‌های نوروزی با هماهنگی‌های انجام شده کارشناسان پلیس راه شمال استان کرمان در یک بازه زمانی ۳ روزه با حضور در مدارس و پایگاه‌های مقاومت بسیج آموزش‌های لازم را به بانوان فرهنگ یار و همیاران پلیس ارائه دادند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان بیان داشت: برابر بررسی‌های صورت گرفته، همیاران پلیس نقش برجسته‌ای در کاهش حوادث و سوانح ایفا می‌کنند از این رو طرح همیاران پلیس از سال ۸۴ با همکاری سازمان آموزش و پرورش در کشور به اجرا در آمد و امیدواریم با نهادینه کردن این طرح همگانی در زمینه فرهنگ سازی و پیشگیری از تصادفات و کاهش تلفات جاده‌ای در سطح استان موفقیت‌های بیشتری را شاهد باشیم.

او تصریح کرد: کودکان و همیاران پلیس که در سفر‌های نوروزی به عنوان سرنشین در وسایل نقلیه والدینشان حضور دارند می‌توانند در طول سفر بر رانندگی والدین خود نظارت کنند و در صورت ارتکاب تخلفاتی همچون: استفاده نکردن از کمربند ایمنی، صحبت با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز و از همه مهم تر رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی که عمده‌ترین علت تصادفات است به والدین خود تذکر بدهند و در صورت اصرار والدین به تکرار تخلفات، شماره اتومبیل را به اولین مقر پلیس در طول سفر گزارش دهند.

سرهنگ رضاییتصریح کرد: طرح آموزش بانوان فرهنگ یار و همیاران پلیس همچنان در سطح استان در حال انجام است و حتی با تعطیل شدن مدارس، آموزش این دسته از افراد از طریق مساجد و پایگاه های بسیج انجام می‌شود.

 او افزود:با توجه به اینکه در آستانه شروع سفر‌های نوروزی هستیم و اکثر رانندگان به همراه خانواده به سفر می‌روند، از خانواده‌ها در خواست داریم رانندگان را به توقف و استراحت و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ترغیب کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ رانندگی در سطح محور‌های مواصلاتی استان نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار