صلح و سازش در پرونده آدم ربایی و نزاع دسته جمعی اسکو

رئیس دادگستری اسکو از ایجاد صلح و سازش در یک فقره پرونده نزاع دسته جمعی و آدم ربایی در یکی از روستا‌های بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.

آقای شمس گفت: پرونده نزاع دسته جمعی در پی آدم ربایی در یکی از روستا‌های بخش مرکزی اسکو منجر به دستگیری ۱۹ نفر و تشکیل ۸ فقره پرونده قضایی شد که با اجرای صلح و سازش و وساطت شورای حل اختلاف این پرونده ختم به خیر شد.

وی ادامه داد: با اجرای صلح و سازش در این پرونده علاوه بر صرف نظر از پرداخت دیه که شامل یک میلیارد تومان می‌شد از ادامه اختلاف دامنه دار در بین دو طایفه جلوگیری و از تشکیل پرونده‌های متعدد و جرایم بیشتر و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شد.

رئیس دادگستری اسکو با اشاره به افزایش جمعیت این شهرستان به علت استقرار مساکن مهر از اجرای سریع رسیدگی به پرونده‌های قضایی خبر داد و گفت: امسال افزون بر ۴۰ درصد پرونده‌های ارجاعی در خصوص موضوعات مختلف کیفری و حقوقی منتهی به صلح و سازش شده است.

آقای شمس افزود: استفاده از ظرفیت شورای‌های حل اختلاف در حل ریشه اختلاف‌ها مهم و لازم است و با بهره گیری از این ظرفیت، شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به میزان جمعیت و افزایش پرونده‌های متعدد کیفری و حقوقی دادگستری شهرستان اسکو از نظر سرعت رسیدگی به پرونده‌ها رتبه برتر استانی را به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.