اوکراین از کشته شدن یک هزار و ۶۰۰ نظامی روس خبر داد

نیرو‌های اوکراینی مدعی هستند تلفات سنگینی را به نیرو‌های روسیه در جنگ شهری طی شبانه‌روز گذشته وارد کرده‌اند.

زمستان سخت در اوکراین در حال پایان است و همین موضوع آتش جنگ میان دو طرف را بار دیگر برافروخته است. اوج نبرد نیرو‌های روسی و اوکراینی اکنون در شهر باخموت در منطقه دونباس است و مسکو در نظر دارد با تصرف این شهر گامی بلند برای تصاحب کامل شرق این کشور بردارد. با این حال نیرو‌های اوکراینی با کمک تسلیحاتی غربی در حال دفاع تمام قد در برابر نیرو‌های روسی در ۴ جبهه مختلف در شرق هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ستاد فرماندهی نیرو‌های اوکراینی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد طی شبانه‌روز گذشته موفق به وارد آوردن خسارات‌های فراوان به دشمن شدیم به طوری که طی این مدت یک هزار و ۶۰۰ نظامی روسی جان خود را از دست دادند.

با این حال روسیه از تأیید آمار‌های ارائه شده از طرف نیرو‌های اوکراینی اجتناب کرد.

مقامات نظامی اوکراینی مدعی هستند جنگ شهری غالباً به نفع مدافعان است تا مهاجمان. به همین دلیل نسبت شمار جان باختگان روسی به اوکراینی بسیار بالاست به طوری که در ازای جان باختن یک نظامی اوکراین، ۷ نظامی روسی کشته می‌شوند.

مؤسسه مطالعه جنگ مستقر در واشنگتن می‌گوید: فرصت آسیب رساندن به عناصر نخبه گروه واگنر همراه با سایر واحد‌های نخبه در یک محیط شهری تدافعی که در آن استهلاک نیرو‌ها به نفع طرف اوکراینی است، فرصتی جذاب در نبرد با روسیه محسوب می‌شود.

با این حال تمامی تحلیلگران نظامی موافق تاکتیک شهر جنگی نیرو‌های اوکراینی در باخموت نیستند. «مایکل کافمن» کارشناس حوزه نظامی روسیه که هفته گذشته از باخموت دیدن کرده است می‌گوید: به دلایل مختلف از جمله کمبود مهمات توپخانه، نبرد فرسایشی در زمین‌های نامساعد و خطوط ارتباطی نیرو‌ها که به طور پیوسته مورد مناقشه میان دو طرف است، باعث شده است این جنگ شهری به نفع نیرو‌های اوکراینی نباشد.

ارتش روسیه و گروه واگنر، پیمانکار خصوصی روسیه از جنوب، شمال و شرق در حال محاصره شهر باخموت هستند و نیرو‌های اوکراینی تنها از طریق غرب توانایی رساندن مهمات و نیرو به این شهر را دارند. در صورتی که نیرو‌های روسی موفق به محاصره کامل باخموت شوند می‌توانند نیرو‌های باقی مانده در شهر را قیچی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
هر کس به نا حق بیاد بیاری خداوند پس می نشیند.
این همه کشتار جوانان بی گناه دو کشور ، پیآمد توسعه طلبی و خود خواهی مسئولین روسی هست ، در تاریخ هم سابقه دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
تمامیت ارضی و خاک وطن،یعنی همان ناموس،نمی دانم چرا گروهی در کشور موافق این هستند که باید مردم اوکراین ناموس خود را به روسها تقدیم کنند!!!!حتما توجیه شان این است که ایران خاک خود را به روسیه داد،اوکراین چرا ندهد؟؟؟
ویا اینکه کودکان اوکراین چرا مانند کودکان یمن نباید کشته شوند؟؟؟تقریبا استدلالشان همین است.
در صورتی که مردم اوکراین هم مانند مردم ایران که صدام را از سرزمینش بیرون کرد،پوتین را با سرافکندگی بیرون خواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
ش‌کست روسیه حتمی و بسیار محتمل است.تلفات سربازان سردرگم روسی که قدرت تحلیل و تصمیم آنی ندارند و بازد طبق سلسله مراتب ودستور عمل کنند ،در مقابل نیروهای حرفه ای طرف اوکراین بسیار بالاست.بیچاره جوانان روس که قتل عام می شوند.تا دیکتاتور استباهات خود را ادامه دهد.
آخرین اخبار