حمله سایبری به بیمارستان بزرگ شهر بارسلون اسپانیا

در پی حمله سایبری به یکی از بیمارستان‌های اصلی شهر بارسلون اسپانیا، برخی جراحی‌ها لغو شده است.

مقامات اسپانیا می‌گویند حمله سایبری به یکی از بیمارستان‌های اصلی شهر بارسلون، سیستم کامپیوتری این مرکز را فلج کرده و ۱۵۰ جراحی غیر فوری و حداکثر ۳ هزار معاینه بیماران را لغو کرده است.

به گزارش واشنگتن پست، حمله روز یکشنبه به کلینیک بیمارستان بارسلونا باعث خاموش شدن رایانه‌های آزمایشگاه‌های این مرکز، اورژانس و داروخانه در سه مرکز اصلی و چندین کلینیک خارجی شد.

آنتونی کاستلز، مدیر بیمارستان روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «ما نمی‌توانیم هیچ پیش‌بینی در مورد زمان بازگشت سیستم به حالت عادی داشته باشیم». او گفت که طرح اضطراری بیمارستان به آن‌ها اجازه می‌دهد تا چند روز کار کنند، اما امیدوار است این سیستم زودتر درست شود.

در بیانیه دولت منطقه‌ای کاتالونیا آمده است که آژانس امنیت سایبری منطقه در حال تلاش برای بازگرداندن این سیستم است. این آژانس روز دوشنبه گفت که حمله سایبری از خارج از اسپانیا و توسط گروهی به نام «Ransom House» سازماندهی شده است.

بخش مطبوعات بیمارستان می‌گوید تمام نامه‌نگاری‌ها در حال حاضر روی کاغذ انجام می‌شود و بیمارستان در حال انتقال موارد فوری جدید به بیمارستان‌های دیگر شهر است. خبرگزاری دولتی اسپانیا نیز اعلام کرد که این حمله دسترسی به پرونده بیماران و ارتباط بین واحد‌ها را قطع کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار