ناتو هدف حملات سایبری قرار گرفت

چندین وبگاه متعلق به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی مورد حمله سایبری قرار گرفت.

یورو ویکلی نیوز در گزارشی از حملات سایبری به چندین وبگاه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خبر داد و اعلام کرد که وب سایت عملیات ویژه ناتو به طور موقت غیرفعال شد.

یکی از مقام‌های ناتو به خبرگزاری‌ها اعلام کرد: «کارشناسان بخش سایبری در حال رسیدگی به این حملات هستند و ناتو همواره با چنین حوادثی مقابله می‌کند و امنیت سایبری برای ما بسیار جدی است.»

این اظهارات پس از آن منتشر شد که برخی خبرگزاری‌ها مدعی شدند هکر‌های طرفدار روسیه به وب‌گاه عملیات ویژه ناتو (NSHQ) و برخی دیگر وب‌سایت‌های متعلق به ناتو حمله کرده و آن را از دسترس خارج کردند.

گفته می‌شود گروه هکری روسیه به نام کیل‌نت (Killnet) در میان نام‌هایی است که ناتو به عنوان هکر به این وبگاه‌ها معرفی کرده است. نام این گروه در حملات هکری آلمان هم آمده است و وب‌سایت‌های بوندستاگ، پلیس و تأسیسات زیرساختی حیاتی را از کار انداخت.

به تازگی هفته گذشته نیز قانونگذاران آمریکایی خواستار ارائه اسناد مربوط به حمله سایبری روسیه به آزمایشگاه هسته‌ای این کشور شدند. این درخواست پس از آن مطرح می‌شود که گزارش رسانه‌ها نشان می‌دهد گروه هکری روس به نام «کلد ریور»"رودخانه سرد" (Cold River) یکی از آزمایشگاه‌های هسته‌ای ملی آمریکا را در تابستان گذشته هدف قرار داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار