برگزاری ۲ کارگاه آموزشی تخصصی محیط‌زیست در سومین همایش ملی منابع‌طبیعی

به همت حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری ۲ کارگاه آموزشی تخصصی با موضوع محور‌های سومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار زاگرس در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود.

به نقل از اداره روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری، به منظور توسعه آموزش و انتقال دانش فنی، ۲ عنوان کارگاه آموزشی تخصصی در رابطه با محور‌های این همایش، با همکاری حفاظت محیط‌زیست استان برگزار می‌شود.

کارگاه آموزشی معرفی ابزار‌های ارزیابی منافع مناطق حفاظت‌شده در ناحیه رویشی زاگرس روز دوشنبه ۱۵ اسفند از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


در این کارگاه دستورالعمل PA-BAT برای پایش منافع و خدمات اکوسیستمی در مناطق حفاظت شده، نرم‌افزار INVEST با هدف مدل‌سازی خدمات اکوسیستمی با تاکید بر خدمات زیستگاهی در ناحیه رویشی زاگرس و فهرست سرخ اکوسیستم‌ها معرفی می‌شود.

کارگاه آموزشی رهیافت‌های مشارکتی در حفاظت محیط زیست نیز روز سه‌شنبه ۱۶ اسفند از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ با مباحث؛ نحوه حضور و مشارکت داوطلبان و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست، نحوه ثبت و تأسیس سمن، تحلیل ذی‌نفعان، تسهیلگری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی_ محیط‌زیستی برگزار خواهد شد.

این کارگاه‌ها در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود و شرکت در آن‌ها برای عموم آزاد و رایگان است.

سومین همایش ملی منابع طبیعی و توسعه پایدار در زاگرس با محور‌های آمایش سرزمین، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت منابع طبیعی زاگرس، حفاظت، خدمات اکوسیستمی و تنوع زیستی (ژن، گونه، اکوسیستم‌های خشکی و آبی) زاگرس، بحران‌ها، مخاطرات و آسیب پذیری منابع‌طبیعی و محیط‌زیست زاگرس، فرهنگ، مسائل اجتماعی، دانش بومی و جامعه شناسی زیست محیطی زاگرس، معیشت، کارآفرینی، بهره‌وری و اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست زاگرس، آموزش، پژوهش، ترویج و کنشگری در منابع طبیعی زاگرس و محور ویژه تحت عنوان سیاستگذاری و مدیریت پایدار منابع آبی زاگرس، ۱۵ و ۱۶ اسفندماه در دانشگاه شهرکرد برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.