طرح اصلاح هندسی میدان امام حسین (ع) اجرا می‌شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: طرح اصلاح هندسی میدان امام حسین (ع) به صورت سه سطحی به موافقت اعضای شورای شهر ششم یزد رسید.

حجت الاسلام سید محمد ناصر حیدری نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد در خصوص مصوبه جلسه بیستم شورا گفت: با مصوبه شورای شهر و با توجه به ترافیک سنگین رینگ میانی شهر و نارضایتی مردم، همچنین شکل گیری کاربری‌های جذاب سفر در میدان امام حسین (ع)، طرح اصلاح هندسی این میدان به صورت سه سطحی به موافقت اعضای شورای شهر ششم یزد رسید تا در سال ۱۴۰۲ آغاز شود.

او افزود: ۱۷ سال از زمان احداث تقاطع غیر همسطح امام حسین (ع) که یکی از اصلی‌ترین تقاطع‌های شهر یزد است، می‌گذرد.

حیدری ادامه داد: در همان زمان نیز بحث سه سطحی کردن این تقاطع یعنی مسیر روگذر حدفاصل بلوار شهید بهشتی و بلوار کوثر در دستور کار بوده، اما به دلیل اینکه بلوار کوثر هنوز احداث نشده بود، این روگذر اولویت نداشت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد افزود: اکنون با توجه به تشدید مشکلات ترافیکی و با وجود ادارات در این منطقه ضرورت دارد تدبیری در خصوص این تقاطع اندیشیده شود.

حیدری با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، بلوار شهید بهشتی به بلوار کوثر و بلعکس متصل می‌شود، تصریح کرد: در این طرح علاوه بر اینکه بلوار شهید بهشتی و بلوار کوثر با یک پل غیر همسطح به هم متصل می‌شوند، از سمت بلوار باهنر به سمت بلوار حمیدیا زیرگذر احداث می‌شود تا ارتباط به بلوار حمیدیا برقرار و با توجه به وجود راه آهن و پردیس فرهنگی رفت و آمد تسهیل می‌شود.

او خاطرنشان ساخت: این طرح می‌تواند فازبندی شود و احداث روگذر می‌تواند به عنوان فاز اول اجرایی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: اولین طرح بزرگ عمرانی شهر در دوره ششم تقاطع میدان صاحب الزمان (عج) است که در دهه فجر کلنگ زنی شد و اصلاح طرح هندسی میدان امام حسین (ع) دومین طرح بزرگ عمرانی شهر است.

به گفته حیدری هزینه اجرای این طرح حدود اعتبار ۴۰۰ میلیارد پیش‌بینی شده که بعد از تأیید شورای ترافیک استان و تصویب کمیسیون ماده پنج استانداری قابل اجرا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.