عربستان دو حکم اعدام دیگر را اجرا کرد

عربستان سعودی، روز شنبه دو مرد را اعدام کرد و تعداد کشته‌شدگان در این پادشاهی از ابتدای سال به شش نفر رسید.

عربستان سعودی، یکی از کشور‌هایی که بیشترین استفاده از مجازات اعدام را دارد، روز شنبه دو مرد را اعدام کرد و تعداد کشته‌شدگان در این پادشاهی از ابتدای سال به شش نفر رسید.

خبرگزاری فرانسه بدون اشاره به جزئیات این اعدام ها، ادعا کرد که یکی از این افراد به دلیل تلاش برای منفجر کردن یک تاسیسات نفتی و تیراندازی به چند تن از اعضای نیرو‌های امنیتی مجرم شناخته شد.

هر دو اعدام در منطقه مکه در غرب کشور انجام شد. آن‌ها تعداد قتل‌ها از ابتدای سال در عربستان سعودی را به شش نفر رساندند.

بر اساس گزارش سازمان انگلیسی Reprieve و سازمان اروپایی حقوق بشر عربستان سعودی، از زمان روی کار آمدن ملک سلمان و پسرش محمد، حاکم واقعی پادشاهی در سال ۲۰۱۵، بیش از ۱۰۰۰ حکم اعدام اجرا شده است.

تعداد اعدام‌ها در پادشاهی ثروتمند خلیج فارس از میانگین ۷۰.۸ اعدام در سال بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ به ۱۲۹.۵ در سال از زمان روی کار آمدن پادشاه فعلی در سال ۲۰۱۵ کاهش یافته است.

وزارت کشور عربستان مدعی شد، افزایش اعدام‌ها در عربستان نشان دهنده اراده دولت برای برقراری امنیت و اجرای عدالت است و باید به عنوان هشداری برای سایر مجرمان احتمالی باشد.

مارس گذشته، عربستان سعودی اعلام کرد که در یک روز ۸۱ نفر را به اتهام جنایات مرتبط با تروریسم اعدام کرده است که اعتراض بین المللی را برانگیخت.

با این حال، محمد بن سلمان در مارس گذشته به مجله آمریکایی آتلانتیک گفت که پادشاهی خود را از مجازات اعدام خلاص کرده است، به جز موارد قتل یا زمانی که متهم جان بسیاری از مردم را تهدید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار