دو برابر شدن اعدام‌ها در عربستان از سال گذشته

خبرگزاری فرانسه تایید کرد در سال گذشته رژیم آل سعود تعداد اعدام‌ها را دو برابر کرده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی اختصاصی که به بررسی شمار موارد اعدام در عربستان اختصاص یافته اعلام کرد که مقامات این کشور دو برابر بیشتر از سال گذشته میلادی دست به اعدام زده‌اند.

در اسناد رژیم آل سعود ادعا شده افزایش شمار موارد اعدام در به خصوص با تشدید مجازات جرائم مرتبط با «تروریسم» و قاچاق مواد مخدر ارتباط داشته است.

این درحالی است که درپی اعدام همزمان ۸۱ تن در این کشور به جرم قاچاق و تروریسم رسانه‌های بین‌المللی تاکید کردند تنها ۴۱ تن از آنان از اهالی قطیف بودند که رژیم آل سعود به دلیل ابراز عقیده آنان را دستگیر و اعدام می‌کند.

به موجب آمار ارائه شده در گزارش خبرگزاری فرانسه، در سال گذشته میلادی برای ۶۹ نفر در عربستان سعودی حکم مجازات اعدام به اجرا گذاشته شده بود.

شمار موارد اعدام در عربستان طی سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۷ نفر اعلام شده بود که نسبت به ۱۸۷ مورد اعدام ثبت شده در این کشور طی سال قبل از آن (۲۰۱۹) کاهش قابل توجهی داشت.

محمد بن سلمان از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۷، الگوی حکومتی سرکوبگرانه و وحشیانه را در عربستان تداوم بخشیده است. مجازات اعدام به عنوان یک ابزار سیاسی توسط مقامات سعودی مورد استفاده قرار گرفته است و این مجازات برای گسترش ترس در این کشور و ارعاب شهروندان به ویژه در میان فعالان حقوق بشر در تلاش خانواده حاکم طراحی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار