موکول شدن برگزاری جشنواره بین المللی اسب کُرد از اسفند امسال به فرودین

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از موکول شدن برگزاری جشنواره بین المللی اسب کُرد از اسفند امسال به فرودین سال آینده خبر داد.

داریوش فرمانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به سفر اخیرش به اقلیم کردستان عراق، گفت : در این سفر باتوجه به مرز طولانی و اشتراکات فرهنگی که با این منطقه از عراق داریم، برای افزایش تعاملات و ارتباطات در حوزه گردشگری با استانداران سه استان سلیمانیه، گرمیان و حلبچه دیدار‌ها و تفاهم نامه‌هایی منعقد شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این دیدار‌ها مطرح شد، پرونده ثبت جهانی محور اشکانی ساسانی از معبد آناهیتا تا ایوان مدائن بود که قرار شد همکاری‌هایی با طرف عراقی برای تدوین این پرونده داشته باشیم.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: به منظور تدوین این پرونده از تعدادی از بنا‌های مسیر هم بازدیدی انجام شد و هماهنگی‌هایی جهت مستندنگاری و تهیه اطلاعات مورد نیاز برای تدوین پرونده صورت گرفت.

وی تدوین پرونده بین المللی ثبت جهانی اسب کرد را از دیگر موضوعات پیگیری شده در این سفر عنوان کرد و گفت: از آنجایی که گستره آیین پرورش اسب کرد علاوه بر کرمانشاه و بخش‌هایی از کشورمان، بخش‌هایی از کشور عراق را هم در بر می‌گیرد، در تلاشیم تا پرونده ثبت جهانی اسب کرد را هم به صورت بین المللی تدوین کرده و به ثبت جهانی برسانیم.

فرمانی خاطرنشان کرد: در این رابطه قرار بود جشنواره بین المللی اسب کرد اسفند ماه در قصرشیرین برگزار شود که این برنامه به فروردین ماه موکول شد.

وی از رایزنی با مسئولین این سه استان اقلیم کردستان عراق برای برپایی نمایشگاه‌های فصلی صنایع دستی هم خبرداد و گفت: طبق توافق صورت گرفته، با توجه به قدرتمند بودن صنایع دستی کرمانشاه و تولیدات بالا و کیفیت آن مقرر شد نمایشگاه‌های فصلی صنایع دستی را در سه استان سلیمانیه، گرمیان و حلبچه برپا کنیم.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه در این نشست‌ها مشکلات پیش روی توسعه گردشگری بین کرمانشاه با این استان‌ها هم مورد بررسی قرار گرفت، گفت: به این منظور باید بین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ما و این استان‌ها یک تعامل بوجود آید که در این رابطه اقداماتی را انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در حال تدوین تقویم رویداد‌های گردشگری کرمانشاه هستیم، پس از تدوین، آن را در اختیار آژانس‌ها و دفاتر گردشگری عراقی قرار می‌دهیم تا تور‌های خود را به کرمانشاه بیاورند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار