بازدید بیش از ۵۲۱ هزار گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی استان کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از بازدید بیش از ۵۲۱ هزار گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی استان در یازده ماهه امسال خبر داد.

علی صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به بازدید گردشگران داخلی و خارجی از اماکن تاریخی دارای ورودی استان، گفت : در یازده ماهه امسال ۵۲۱ هزار و ۸۱۸ هزار گردشگر از پنج مکان تاریخی استان بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵۱۸ هزار و ۲۳ نفر گردشگران داخلی و ۳۷۹۵ نفر هم گردشگر خارجی بوده‌اند.

معاون گردشگری استان بالاترین آمار بازدید از اماکن تاریخی استان را مربوط به محوطه تاریخی تاق بستان عنوان کرد و گفت: در این مدت ۳۱۵ هزار و ۵۰۶ گردشگر از این محوطه تاریخی بازدید کرده‌اند که از این تعداد ۱۸۴۶ نفر گردشگران خارجی بوده‌اند.

وی اضافه کرد: پس از تاق بستان، محوطه میراث جهانی بیستون با ۱۶۱ هزار و ۸۷۹ نفر بیشترین آمار بازدیدکننده را در بین اماکن تاریخی استان به خود اختصاص داده است.

صابر با بیان اینکه تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی و معبد آناهیتا به ترتیب سه مکان تاریخی پربازدید استان بوده‌اند، گفت: جمعا ۱۵ هزار و ۹۵۳ نفر در این مدت از تکیه معاون الملک بازدید کرده‌اند.

به گفته این مسئول، ۱۲ هزار و ۸۳۰ گردشگر هم از تکیه بیگلربیگی و ۱۵ هزار و ۶۵۰ گردشگر از معبد تاریخی آناهیتا بازدید داشته‌اند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار