کرمانشاه استانی چهار فصل با جاذبه‌های بی شمار گردشگری

کرمانشاه استانی چهار فصل با جاذبه‌های بی شمار گردشگری این روز‌ها در آستانه نوروزی دیگر آماده می‌شود تا میزبان میهمانان و مسافرانی از سراسر ایران باشد.

داریوش فرمانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با دعوت از مردم سراسر ایران برای سفر به این استان، گفت : کرمانشاه از جمله استان‌های گردشگرپذیر کشور است که جاذبه‌های گردشگری زیادی در حوزه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی، روستایی، اکوتوریسم، طبیعت گردی، جنگ و ... دارد.

وی با بیان اینکه طبق شواهد تاریخی، دشت‌های کرمانشاه یکی از نخستین استقرارگاه‌های بشری است، ادامه داد: کتیبه بیستون به عنوان مفصل‌ترین کتیبه باستانی جهان، تاق بستان آخرین پرده فاخر هنر ایران باستان، معبد آناهیتا دومین بنای عظیم سنگی ایران، قلعه یزدگرد بزرگترین قلعه دفاعی ایران، تکیه معاون الملک گنجینه‌ای از کاشی کاری‌های بی نظیر، کتیبه آنو بانی نی نخستین کتیبه نقش برجسته خاورمیانه، گوردخمه‌های مادی و مجموعه‌های تاریخی ساسانی تنها بخشی از جاذبه‌های تاریخی این استان است
وی با بیان اینکه کرمانشاه با چنین جاذبه‌های بی شماری برای گردشگرانی با سلیقه‌های مختلف جذاب خواهد بود، افزود: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا میزبانانی شایسته برای میهمانان خود باشیم و طی پویشی که از ۱۵ اسفند ماه آغاز خواهد شد، مردم ایران را برای دیدن کرمانشاه دعوت خواهیم کرد.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: برپایی نوروزگاه‌ها در سه پایگاه ملی و دو پایگاه جهانی با برنامه‌هایی متنوع و جذاب همچون بازی‌های بومی محلی، جشنواره اقوام و اجرای موسیقی غنی محلی ایرانی برای گردشگران نوروزی در دستورکار قرار گرفته است.

وی از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در نقاط مختلف استان به عنوان یکی دیگر از این برنامه‌ها نام برد و گفت: برای گردشگرانی که به کرمانشاه سفر می‌کنند و به منظور آشنایی آن‌ها با جاذبه‌های گردشگری استان علاوه بر راه‌اندازی سایت "کرمانشاه گشت" کتابچه‌ها و بروشور‌های معرفی استان را هم در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

به گفته این مسئول، در استان کرمانشاه ۲۷ هتل، چهار هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر، ۵۰ خانه مسافر، ۴۸ اقامتگاه بوم گردی، ۱۷ مجتمع گردشگری و ۳۳ واحد پذیرایی بین راهی فعالیت می‌کنند که در مجموع ظرفیت اسکان حدود پنج هزار مسافر نوروزی را در هر شبانه روز دارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار