خیران شاهرود چهار بار در ساخت و بهره‌برداری کتابخانه‌های عمومی مشارکت کردند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: خیران شهرستان شاهرود تاکنون چهار بار در ساخت و بهره‌برداری از کتابخانه‌های عمومی یاری‌گر این اداره کل بودند.

طاهریان گفت: کتابداران استان سمنان با رویکرد ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه بین اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان ۶۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در دهه فجر امسال برگزار کردند.

وی بیان کرد: جمع‌خوانی کتاب ، قصه‌گویی، نشست‌های تخصصی کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی و مدارس، معرفی کتاب در نمایشگاه تازه‌های کتاب، مسابقه‌های کتابخوانی، نقاشی و خلاقیت، از جمله فعالیت‌های کتابداران استان سمنان در دهه مبارک فجر بود.

وی با بیان اینکه کارشناسان کتابداری با برنامه‌ریزی فعالیت‌های تخصصی در حوزه کتاب و کتابخوانی باعث افزایش آگاهی، دانش و اعتماد به‌نفس در کودکان و نوجوانان می‌شوند، ابراز کرد: ایران قوی و توسعه‌یافته در تمامی عرصه‌ها نیازمند تربیت نسلی دانشمند و توانمند است.

طاهریان به استفاده از ظرفیت خیران در امور توسعه‌ای و زیرساختی کتابخانه‌های استان سمنان اشاره کرد و گفت: خیران شهرستان شاهرود تاکنون چهار بار در ساخت و بهره‌برداری از کتابخانه‌های عمومی یاری‌گر این اداره کل بودند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه دوازدهمین دوره جشنواره ملی کتابخوانی رضوی با اختصاص منابع آغاز به کار کرده است، افزود: این جشنواره امسال با نگاه ویژه به زندگانی امام حسن عسگری (ع) و تجربه جدید استفاده از هنرهای تجسمی و دیجیتال در کتابخوانی برای حضور گسترده‌تر مردم و گروه‌های مختلف طرح‌ریزی شده است.

به گفته وی، استان سمنان در جشنواره یازدهم رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: مرحله دوم پنجمین دوره لیگ کتابخوانی این شهرستان هم با استفاده از منابع دوازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی طرح‌ریزی شده است.

سید ابراهیم موسوی افزود: استفاده از ظرفیت مدارس، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و همچنین کانون خادمیاران رضوی در دستور کار است.

وی ابراز کرد: با همکاری ستاد یادواره شهدا برای نخستین بار در شاهرود زندگینامه شهید سیداشرف موسوی، از شهدای جوان دوران دفاع مقدس، توسط یکی از کتابداران این شهرستان به رشته تحریر در خواهد آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار