افتتاح نیروگاه برق خورشیدی و کارگاه آموزشی در محمدیه

اولین نیروگاه برق خورشیدی و کارگاه آموزشی استان در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دو منظوره محمدیه تجهیز و افتتاح شد.

در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش فناوری‌های نوین، اولین نیروگاه برق خورشیدی و کارگاه آموزشی استان در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دو منظوره محمدیه تجهیز و افتتاح شد.

حجت الاسلام محمود عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت:نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلووات (on-grid) که به شبکه برق شهری متصل شده علاوه بر تامین برق مورد نیاز مرکز مابقی ۴۰ درصد انرژی تولید شده به فروش برسد.

عرب تصریح کرد: با راه اندازی این نیروگاه امکان آموزش‌های عملی فراهم شده و علاقمندان می‌توانند آموزش‌های تخصصی را در این مرکز سپری کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین یادآورشد: در دوره استاندارد طراحی و نصب نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک (فناوری تبدیل نور به الکتریسیته) متصل به شبکه به میزان ۳۲۰ ساعت و استاندارد دوره طراحی سیستم‌های تولید برق خورشیدی به مدت ۴۸ ساعت (of-grid) به صورت دوگانه حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی یادآورشد: این دوره‌ها با همکاری شرکت‌های صنایع مرتبط مانند سولار صنعت کاسپین و شرکت هورایش البرز آموزش داده می‌شود.

عرب تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون با برگزاری دوره‌های آموزشی برای هزار و ۱۰۰ نفر در مجموع ۵۵۳ هزار نفر ساعت به متقاضیان ۳۱ استان کشور آموزش‌های تخصصی ارائه شده است.

وی اظهارداشت: همچنین آموزش‌های HSE (بام) نیروگاه‌های برق خورشیدی نیز بخشی از این آموزش‌ها بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه استان قزوین گفت: ما متولی آموزش هستیم و قرار نیست اشتغال هم ایجاد کنیم، اما در راستای مسئولیت اجتماعی با ارتباطی که با واحد‌های صنعتی و مراکز کاریابی داریم تلاش می‌کنیم ضمن نیازسنجی بر اساس نیاز روز بتوانیم آموزش‌های تخصصی را گسترش دهیم تا پس از کسب مهارت امکان اشتغال افراد مهیا شود.

وی اضافه کرد: در استان قزوین ۱۰ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای و ۲۳۰ آموزشگاه آزاد هم با ارائه آموزش‌های تخصصی و مهارتی به جامعه هدف خدمت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار