شکوفایی هنرمندان شهرستان فارسان با سرمایه گذاری در هنر‌های نمایشی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسان گفت: با سرمایه‌گذاری در هنر‌های نمایشی، زمینه شکوفایی استعداد‌های هنرمندان این شهرستان در جشنواره‌ها و رویداد‌های هنری فراهم می‌شود.

اسفندیار امیریان اظهار داشت: شهرستان فارسان ظرفیت‌های مطلوبی در هنر‌های نمایشی دارد که در صورت حمایت، آثار هنرمندان فارسانی می‌توانند در جشنواره‌ها و رویداد‌های نمایشی افتخار آفرینی کنند.

وی افزود: فیلم کوتاه آهدم به کارگردانی و نویسندگی مسلم فدایی پردنجانی در دو جشنواره بین‌المللی پذیرفته شد و بعد از شرکت در جشنوراه FFTG آستوریا آمریکا، هفته آینده در بخش کارگردانان فیلم اولی، جشنواره باکینگهام انگلیس نمایش داده خواهد شد.

امیریان اضافه کرد: این فیلم کوتاه توسط انجمن سینمای جوان چهارمحال و بختیاری تهیه شده است و بیشتر عوامل آن از اهالی شهرستان فارسان هستند و علاوه بر مسلم فدایی پردنجانی که کارگردانی این اثر را بر عهده دارد، صادق فروزنده و مجتبی سلیمی نیز دستیاران کارگردان این فیلم کوتاه هستند.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: یکی از دو نماینده چهارمحال و بختیاری در جشنوراه تئاتر فجر امسال نیز از این شهرستان بود و اجرای صحنه‌ای نمایش کُش تَن به نویسندگی و کارگردانی مصطفی محمدی فارسانی در بخش ویژه چهل ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر که در تالار سایه تهران برگزار شد، مورد استقبال قرار گرفت.

امیریان اظهار داشت: امسال نمایش «مثل آب برای شکلات» به نویسندگی «ابراهیم پشتکوهی» و کارگردانی «مهدی جعفری فارسانی» که کاری از انجمن نمایش شهر فارسان بود به سی و چهارمین جشنواره تئاتر چهارمحال و بختیاری راه یافت.

وی گفت: امسال در همایش تئاتر بچه‌های مسجد که به همت کانون فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری و حوزه هنری استان برگزار شد چهار نمایش از ۱۰ اثر راه یافت به بخش نهایی اُستانی از شهرستان فارسان بودند.

امیریان تصریح کرد: علاوه بر حضور چهار نمایش از شهرستان فارسان، نمایش «لیلا» به کارگردانی فاطمه جعفری از کانون انصار المهدی گوجان فارسان به عنوان مقام اول این همایش انتخاب شد و به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد در مرحله کشوری معرفی شد.

وی ادامه داد: امسال مصطفی محمدی رتبه اول کارگردانی و سوم نویسندگی را در جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان کسب کرد.

شهرستان فارسان در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار