هوای اصفهان سالم است

کیفیت هوای اصفهان براساس داده‌های ایستگاه های پایش شهرداری و محیط زیست سالم است.

جمشید لقایی مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان گفت‌: کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز سه‌شنبه نهم اسفند بر اساس داده‌های دریافتی ۱۱ ایستگاه شهرداری با ۹۰ AQI در وضع سالم است.


او با بیان اینکه ایستگاه پایش هوا در دانشگاه صنعتی با ۱۱۷ و بلوار کاوه با ۱۰۴ AQI وضع ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد افزود: شاخصکیفیت هوا در ایستگاه رهنان ۹۲، میدان انقلاب ۹۱، میدان باهنر و محله ولدان (ورزشگاه میثاق) ۹۰، کردآباد ۸۸، سپاهان شهر ۸۷، فرشادی ۸۴، میدان فیض ۸۱ و و میرزا طاهر ۶۴ AQI و نشانه هوای سالم است.

سامانه برخط کنترل کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان میانگین کیفیت هوای اصفهان را در ساعت ۱۰ امروز ۹۷ AQI اعلام کرد.


بر این اساس شاخص کیفیت هوا در میدان احمدآباد با ۱۰۴، خیابان استاندازی با ۱۰۳ و خیابان پروین با ۱۱۴ AQI وضع ناسالم برای گروه‌های حساس و در بزرگراه خرازی با ۹۳ و خیابان رودکی با ۷۱ AQI وضع سالم را نشان می‌دهد.
در سجزی با ۱۰۲ AQI هوا برای گروه‌های حساس ناسالم و در شاهین شهر با ۶۹ و مبارکه با ۷۷ AQI هوا سالم است.

شاخص کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضع آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار