هوای اصفهان، ناسالم برای گروه‌های حساس

میانگین شاخص کیفیت هوای اصفهان براساس داده‌های ۱۶ ایستگاه پایش فعال ۱۱۲ AQI (ناسالم برای گروه‌های حساس) ثبت شد.

جمشید لقایی مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان با بیان اینکه میانگین شاخص کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح امروز یکشنبه هفتم اسفند بر اساس داده‌های دریافتی ۱۱ ایستگاه شهرداری در وضع ناسالم برای گروه‌های حساس است گفت: کیفیت هوا در محله کردآباد با ۱۶۱ AQI در وضع ناسالم برای عموم شهروندان و در خیابان میرزا طاهر با ۷۱ AQI در وضع سالم است.


او افزود: شاخص کیفیت هوا در ایستگاه بلوار کاوه با ۱۲۰، دانشگاه صنعتی با ۱۱۴، میدان انقلاب و سپاهان شهر با ۱۰۹، خیابان فرشادی با ۱۱۱، میدان باهنر با ۱۰۶، رهنان و ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۱۰۵ و خیابان فیض با ۱۰۳ AQI وضع ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، شاخص کیفیت هوا در میدان احمدآباد با ۱۳۲، استانداری با ۱۱۴، پروین با ۱۳۹ و بزرگراه خرازی با ۱۱۷ AQI بیانگر وضع ناسالم برای گرو‌های حساس و در خیابان رودکی با ۸۷ AQI در وضع سالم است.
امروز ایستگاه‌های پایش هوا شاهین شهر با ۶۷ و مبارکه با ۸۶ AQI وضع هوا را سالم اعلام کردند.

شاخص کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضع آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.