اجرای بیش از ۲۴۰ فعالیت تربیتی در استان سمنان از ابتدای سال تحصیلی

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: معاونت پرورشی ۴۴ برنامه در قالب ۲۴۴ فعالیت را در سطوح مختلف از اداره کل استان‌ها مدارس به اجرا درآورده است.

عرب‌خراسانی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان دراظهار داشت: معاونت پرورشی در سال جاری بر مبنای ابلاغ‌های کشوری ۴۴ برنامه در قالب ۲۴۴ فعالیت را در سطوح مختلف از اداره کل استان ها مدارس به اجرا درآورده است.

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه بیان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص انجام گرفته، اعزام بیش از ۲ هزار دانش‌آموز با همراهی معلمان به مناطق جنگی جنوب کشور در قالب سفر تربیتی اردوهای راهیان نور بوده است.

وی با اشاره به برگزاری اردوی مشهد زیارت اولی‌ها در سال جاری، عنوان کرد: ۴۰ نفر از دانش‌آموزان کم‌بضاعت به طور رایگان و برای اولین بار به سفر زیارتی مشهد مقدس فرستاده شدند.

عرب خراسانی با اشاره به برگزاری سفرهای تربیتی در راستای جهاد تبیین در استان سمنان، ابراز داشت: ساز و کار این سفرها فراهم شده و پس از پایان فصل سرما، بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز از شرکت در این سفر و دوره‌ها بهره‌مند خواهند شد.

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه هم اکنون بزرگترین رویداد قرآنی فرهنگی در آموزش و پرورش در حال برگزاری است؛ عنوان کرد: حدود ۷۲ هزار دانش‌آموز از سراسر استان در مسابقات قرآن، عترت، نماز فرهنگی، هنری و ادبی شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اجرای پویش هیس‌طوری در راستای جهاد تبیین؛ گفت: این پویش کتابخوانی با هدف آشنایی با تاریخ تاریک استعمار و شناخت جریان نفوذ مخرب کشورهای استعمارگر انجام شده است.

عرب‌خراسانی با اشاره به تشکیل گروه مشاوران جهادگر برای اولین بار در استان سمنان، خاطرنشان کرد: این گروه مشاوران جهادی در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای به صورت هفتگی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان حضور پیدا کرده و به برگزاری جلسات مشاوره، دوره‎های آموزشی و ترویجی، کلاس‌های کنکور و هدایت تحصیلی برای دانش‎آموزان و اولیا اقدام می‎کنند.

معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون قریب به ۷۰ اردوی زیارتی به مشهد مقدس توسط مدارس برگزار شده است؛ ابراز داشت: همچنین اردوی راهیان پیشرفت با هدف آشنایی معلمان و دانش‎آموزان با دستاوردهای کشور پس از انقلاب اسلامی به‌خصوص در حوزه صنعت و فناوری در سراسر استان از ابتدای سال تحصیلی در حال برگزاری بوده و ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.