گام نهایی بومی سازی رادار مراقبت ثانویه فرودگاهی در اصفهان

با حمایت معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری طرح ملی رادار مراقبت ثانویه فرودگاهی در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال نهایی شدن است.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در بازدید از طرح ملی رادار مراقبت ثانویه فرودگاهی در پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی اصفهان از جزییات اجرا و پیشرفت طرح آگاه شد.

پژوهشگران دانشگاه صنعتی اصفهان نخستین بار در کشور طرح ملی رادار مراقبت ثانویه فرودگاهی را به سفارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان کارفرما و بهره بردار و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در دست اجرا دارند.

وحید غفاری نیا رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه این رادار‌ها اکنون در کشور‌های معدودی تولید می‌شود، گفت: تهیه و تامین این سامانه از خارج از کشور حدود ۲ میلیون دلار ارز بری داشت، اما اکنون ما موفق به طراحی و ساخت آن شده ایم.

او با بیان اینکه اجرای طرح ملی رادار مراقبت ثانویه به طور رسمی از زمستان سال ۹۸ آغاز شده افزود: مطالعات مربوط به رادار فرودگاهی از اوائل دهه ۸۰ در پژوهشکده فاوای دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز و در دهه ۹۰ طرح‌هایی برای داخلی سازی آن متناسب با نیاز فرودگاهی و توسعه و ارتقای تجهیزات فرودگاهی تعریف شد.
رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار امیدواری کرد: این سامانه سال آینده در فرودگاه‌های کشور به بهره برداری برسد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در سفر به اصفهان، در همایش و نمایشگاه مسیر زآینده به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و در قرارگاه استانداری نیز شرکت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار