آب آشامیدنی فریدونشهر سالم است

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: آب آشامیدنی شهروندان خط قرمز ماست و آب آشامیدنی استان و از جمله فریدونشهر سالم است.

به دنبال پیگیری انتقاد امام جمعه فریدونشهر از وضع دفع فاضلاب این شهرستان، مجید مختاری سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه این‌موضوع پس از طرح توسط امام جمعه فریدونشهر در یک برنامه رادیویی مورد بررسی، بحث و تبادل نظر قرار گرفت، اعلام کرد: سلامت آب آشامیدنی شهروندان خط قرمز این شرکت خدماتی است.


او افزود: در مورد سلامت آب آشامیدنی اصفهان هیچ نگرانی وجود ندارد و این موضوع را علاوه بر آزمایشگاه‌های تخصصی شرکت آب و فاضلاب استان، نهاد‌های بهداشتی نیز تایید کرده‌اند.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه دغدغه امام جمعه فریدونشهر که متاثر از دغدغه شهروندان فریدونشهری است مورد توجه این شرکت نیز قرار دارد ادامه داد: قسمتی از طرح شبکه فاضلاب اجرا شده و پیشرفت‌های خوبی نیز داشته است، اما برای ادامه مسیر طرح امیدواریم منابع مالی آن تامین شود.
به گفته مختاری، قرار است منابع مالی این طرح از محل ماده ۲۳ طرح‌های عمرانی تامین شود.


او اظهار کرد: برای این منظور تمام مجوز‌های زیست محیطی، پدافند غیر عامل و ... اخذ شده و منتظر اقدامات سازمان مدیریت برای تخصیص منابع مالی هستیم.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: اکنون فاضلاب شهرستان فریدونشهر از طریق چاه‌های جذبی دفع می‌شود و با توجه به فاصله زیاد این چاه‌ها با رودخانه، هیچ خطری منابع آبی شهر را تهدید نمی‌کند.

مختاری گفت: بر اساس اعلام کارشناسان فنی، فاضلاب تا فاصله دست‌کم ۳۰۰ متری از منابع آبی خطری برای سلامت آب ایجاد نمی‌کند و فاصله چاه‌های جذبی فریدونشهر تا رودخانه هم بیشتر از این میزان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.