آزمایش موشک‌های کروز راهبردی کره شمالی

کره شمالی اعلام کرد چند روز پیش «موشک‌های کروز راهبردی» را آزمایش کرده است.

کره شمالی در بیانیه‌ای که در وب‌سایت رسمی دولت این کشور قرار گرفته شده است اعلام کرد چند روز پیش ۴ فروند «موشک کروز راهبردی» Hwasal-۲ را آزمایش کرده است.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد که این آزمایش «آرایش جنگی» نیرو‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ را نشان می‌دهد. این موشک‌ها از شهر «کیم چائک» واقع در شمال شرق این کشور به سمت دریای ژاپن شلیک شده است.

به گفته کره شمالی این موشک‌ها مسافتی حدود ۲ هزار کیلومتر را پیموده‌اند و دقیقاً به اهداف از پیش تعیین‌شده در «دریای شرقی کره» اصابت کرده‌اند.

این در حالی است که یک مقام سازمان ملل گفته است کره شمالی در سال ۲۰۲۲ حدود ۷۰ آزمایش موشکی انجام داد که ۳ آزمایش موشکی می‌توانستند به بخش‌هایی از آمریکای شمالی برسند.

ارتش کره جنوبی بامداد دوشنبه گذشته نیز از آزمایش «۲ موشک بالستیک» کره شمالی خبر داد و وزارت دفاع ژاپن نیز تأیید کرد که پیونگ یانگ «۲ موشک بالستیک کوتاه برد» شلیک کرده است.

خبرگزاری کیودو به نقل از وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که موشک اول به ارتقاع یکصد کیلومتر رسید و برد آن ۴۰۰ کیلومتر بود. موشک دوم نیز به ارتفاع ۵۰ کیلومتر رسید و برد آن بیش از ۳۵۰ کیلومتر ارزیابی شده است.

کره جنوبی از تلاش همسایه شمالی خود برای انجام آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای جدید برای تحت فشار قرار دادن آمریکا خبر داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار