پیگیری حقوق مصرف‌کنندگان در قرارگاه ملی نظارت و بازرسی بر بازار

رئیس سازمان حمایت گفت: قرارگاه ملی نظارت و بازرسی بر بازار به منظور انسجام دستگاه‌های ذی ربط برای تشدید بازرسی‌ها در ایام پایانی سال و احقاق حقوق مصرف کنندگان برگزار شد.

قرارگاه ملی نظارت و بازرسی بر بازار ویژه ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان با حضور رئیس اتاق اصناف ایران، مدیر دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی، معاون پیشگیری سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران، نماینده بسیج اصناف کشور، معاونین نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان ادارات کل صمت استان‌ها و همه مدیران سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان؛ با تاکید بر هم افزایی، استمرار و تشدید بازرسی‌ها در ایام پایانی سال، عید نوروز و ماه مبارک رمضان برگزار شد.

 فرهید زاده رئیس سازمان حمایت در این نشت گفت:  هماهنگی و تعامل خوبی بین دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان حمایت، وزارت جهاد کشاورزی، تعزیرات، اتاق اصناف، بسیج اصناف در امر نظارت بر بازار کالا‌های اساسی وجود دارد. البته این نشست نیز به منظور انسجام بیشتر در این خصوص برگزار شده است.

فرهیدزاده افزود: تاکید ما بر هماهنگی ذیل کمیته اقدام مشترک است تا فرایند مشترکی را در حوزه نظارت در سراسر کشور پیاده‌سازی نماییم.

رئیس سازمان حمایت گفت: در شرایطی فعلی کشور موظفیم برای حل مشکلات معیشتی مردم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده کنیم.

فرهیدزاده از پیوستن ۲۰۰ هزار فروشگاه دیگر به طرح سامانه شفافیت فروشگاهی کشور خبر داد و گفت: با وجود حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد تولیدی صنفی و شرکت پخش در کشور باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای نظارت بر آن‌ها استفاده شود.

وی  پاسخگویی به شکایات شهروندان و خواسته‌های آنان را وظیفه مسئولان دانست و یادآور شد: مردم به عنوان ناظر در بازار و جامعه اقتصادی باید حضوری پررنگ داشته باشند لذا میبایست شکایات، انتقادات و گزارش‌های خود را در زمینه گرانفروشی و دیگر تخلفات اقتصادی از طریق سامانه ۱۲۴ به گوش مسئولین برسانند و این سامانه به فوریت مشکلات مردم را شنیده و در دستور کار بازرسان برای رسیدگی قرار دهد.

زئیس سازمان حمایت، فعال سازی بیش از ۶ هزار بازرس افتخاری این سازمان برای نظارت گسترده بر بازار را یکی از برنامه‌های نظارتی این ایام عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار