آغاز ثبت نام آزمون ‌اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن از آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد.

حسین تقی پور، معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: ثبت نام هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، از روز سه شنبه ۲ اسفند ماه آغاز می شود و تا روز سه شنبه ۱۶ اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

او گفت: حافظانی که قصد دارند در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم شرکت نمایند، می‌توانند طی بازه زمانی دو هفته‌ای تعیین شده جهت انجام فرآیند ثبت به بخش طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در پایگاه اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن الکریم مراجعه نمایند.

معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: در هجدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قران کریم، تغییراتی در آیین نامه طرح صورت گرفته است که لازم و ضروری است حافظان محترم قرآن کریم این آیین نامه را به دقت مطالعه نمایند.

او افزود: در هجدهمین دوره ارزیابی، برای اولین بار ثبت نام از اتباع خارجی صورت می‌گیرد و اتباع خارجی که قصد شرکت در این آزمون و استفاده از امتیازات مدارک تخصصی را دارند، می‌توانند در این دوره ثبت نام نمایند.

به گفته تقی پور، طلاب علوم دینی اهل سنت نیز، می‌توانند در صورت دارا بودن مدارک رسمی از شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت که جزئیات آن در آئین نامه مشخص شده است همانند طلاب اهل تشیع،  از معافیت‌های پیش بینی شده در هر یک از مراحل این آزمون‌ها بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: ثبت نام این دوره تمدید نخواهد شد و حافظان گرامی لازم است حتماً بر اساس جدول زمانبندی اقدام نمایند و آزمون مرحله اول این دوره نیز، روز ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می شود.

لازم به ذکر است، طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک هزینه تحصیلی و مزایای متعدد دیگر برخوردار گردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.