تشکیل ۸۵ پرونده برای قصابی‌های متخلف در لرستان

مدیر بازرسی و نظارت بر قیمت کالا‌های اساسی جهادکشاورزی لرستان گفت: ۸۵ پرونده طی یک ماه گذشته برای قصابی‌های متخلف در استان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

جواد احمدپور افزود: نظارت بر قصابی‌های استان طی یک ماه گذشته تشدید شده به نحوی که در این مدت ۲ هزار بازرسی از قصابی‌ها و مراکز عرضه گوشت منجمد در استان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در این راستا ۸۵ پرونده به ارزش بیش از ۱۴۵ میلیون تومان تشکیل شده که جرایم اولیه تعیین شده توسط بازرسان جهاد کشاورزی، در تعزیرات حکومتی افزایش می‌یابد و بنابراین بازدارنده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر قیمت کالا‌های اساسی جهادکشاورزی لرستان همچنین با اشاره به پلمب هفت واحد قصابی در بروجرد به دلیل گرانفروشی ادامه داد: عمده تخلفات شناسایی شده، گرانفروشی و تعداد کمی نیز عدم رعایت موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است و بسیاری از واحد‌ها نیز تذکرات شفاهی دریافت کرده اند.

وی گفت: ۷۰ نیروی بازرس نظارت بر قیمت کالا‌های اساسی جهاد کشاورزی لرستان در قالب ۵۰ تیم کاری روز‌های تعطیل و غیر تعطیل فعال هستند و علاوه بر گشت‌های مشترک با دستگاه‌هایی مانند دامپزشکی، ۴۰ نفر نیروی بسیج نیز به این بازرس‌ها کمک می‌کنند.

احمدپور همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی قصابی ها، به بهانه فروش گوشت بره، قیمت گوشت گرم را افزایش داده بودند، کشتار و فروش بره در قصابی‌های استان تا اطلاع ثانوی ممنوع شده، اما توزیع گوشت بره منجمد با نرخ دولتی بلامانع است.

ماهانه ۶۰ تن گوشت قرمز در لرستان مصرف می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار