دستگیری ۸۱۲ متخلف زیست محیطی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۸۱۲ متخلف زیست محیطی از ابتدای سال جاری در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان  بیان کرد: در راستای برخورد با متخلفان زیست محیطی ۷۶۸ پرونده به ارزش ۲۲میلیارد و ۴۷۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال تشکیل و تاکنون بیش از یک میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال از این مبلغ وصول شده است.

او اظهار داشت: بیشترین تخلف در حوزه صید غیرمجاز آبزیان به تعداد یکهزار و ۶۱۰ مورد بوده و در این راستا یکهزار و ۳۷ مورد ادوات و تجهیزات از متخلفان کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: در این مدت ۵۴ مورد شکار غیرمجاز پرندگان، ۸۵ مورد شکار غیرمجاز پستانداران و ۱۳۰مورد زنده گیری پرندگان در استان ثبت شده که از این مجموع عقاب، کوکوی شاخدار، جغد، کبک، تیهو، سارگپه، دلیجه، پرستو، سهره باکلان، شاهین و کبوتر بیشترین تعداد بودند.

سالاروند با بیان اینکه در این مدت ۳۸۸ اخطار زیست محیطی برای واحد‌های آلاینده استان صادر شده است عنوان کرد: در این راستا ۱۶ سلاح فاقد مجوز، ۹۷ سلاح مجاز و سه قبضه سلاح جنگی از شکارچیان غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.