برنامه ای برای واردات محصولات مونتاژی اروپایی نداریم

قائم مقام توسعه محصول ایران خودرو گفت: هیچ کشوری بدون توسعه صنعت خودرو به توسعه صنعتی دست نمی یابد.

آقای عادل پیرمحمدی، با اشاره به اهمیت طراحی در تکنولوژی گفت: هیچ خودروساز بزرگی در دنیا توسط سایر خودروسازان به توسعه دست نیافته است، چیزی که برای صنعت خودروسازی مطلوب است، دانش طراحی و خودکفایی است.

او با بیان اینکه کشور‌های غربی چیزی به عنوان تکنولوژی را برای ما به ارمغان نیاورده اند، افزود: خطوط تولید در همه جای دنیا وجود دارد، اما مالکیت معنوی طراحی و تولید خودرو شاخصه‌ای است که موجب تمایز خودروسازان دنیا می‌شود.

قائم مقام توسعه محصول، کیفیت و پروژه‌های ایران خودرو با تاکید بر اینکه ایران خودرو از ارتباط با شرکای خارجی تنها به دنبال انتقال تکنولوژی و انتقال طراحی است نه مونتاژ خودروی آن ها، گفت: اگر در گذشته مونتاژ خودروی سایر خودروسازان انجام می‌شد، مسیر درستی برای صنعت خودرو نبوده است.

پیرمحمدی با بیان اینکه زمانی می‌توانیم به کیفیت برسیم که خودمان طراح باشیم، گفت: یکی از معضلاتی که در زمینه کیفیت با آن مواجه هستیم، این است که به دلیل این که طراح نبوده ایم، نمی‌توانستیم به علل بی کیفیتی محصولات پی ببریم.

او با بیان اینکه توسعه خطوط تولید بدون توسعه محصول از چالش های جدی محسوب می شود، گفت: یکی از عوامل بسیار مهم در عدم توسعه محصول وابستگی و تبعیت از شریک خارجی بوده است.

پیرمحمدی گفت: در سال‌های اخیر، خودرو‌هایی با مالکیت معنوی ایران خودرو طراحی و به تولید انبوه رسید و در حال حاضر ایران خودرو دو محصول ری را و TF۲۱ را در درون مجموعه خود طراحی می‌کندو به بلوغ و دانش طراحی دست یافته است.

او با تاکید بر این که در زمینه‌هایی که کمبود دانش فنی طراحی داریم از شرکای خارجی بهره می‌گیریم، گفت: ایران خودرو شرکای خارجی مانند هایما دارد، اما فعلا برنامه‌ای برای استفاده از شرکای غربی نداشته و البته نیازی هم به آن ندارد، ضمن این که بدعهدی شرکای خارجی را نیز فراموش نخواهیم کرد.

برچسب ها: خودرو ، ایرانخودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار