گرم‌ترین سال کره زمین برای سال ۱۴۰۲ ثبت شد + فیلم

رئیس مرکز ملی اقلیم سازمان هواشناسی کشور گفت: سال گذشته دمای هوای ایران به ۱۹.۹ درجه سلسیوس رسید.

احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تغیرات  اقلیم در سراسر دنیا در حال وقوع است گفت : این شرایط در ایران اثرگذاری بسیاری داشته، ایران  سال گذشته یکی از گرم ترین سال ها را پشت سر گذاشته است به طوری که  دمای میانگین کشور به ۱۹ ونیم درجه  سلسیوس رسیده است .

وی افزود:  بیشترین دمای مشاهده شده  زمین در سال گذشته ثبت  شده و تغییر اقلیم در خاورمیانه اثرگذاری بسیار زیادی بر روی ایران گذاشته است و بررسی ها نشان می دهد که زمین و بسیاری از نقاط جهان در حال گرم شدن است.

وظیفه افزود: در کنفرانس پاریس  مطرح  شد که دمای کره زمین یک و نیم درجه افزایش یافته است و در سال ۲۰۲۳ تابستان و پاییز بیش از یک ونیم درجه گرم تر شده است.

رئیس مرکز ملی اقلیم سازمان هواشناسی کشور توضیح داد: بررسی ها نشان می دهد که  سال ۲۰۲۳ سرعت ذوب یخچال ها بیشتر شده  و غلطت انتشار گازهای گلخانه ای به طرز بی سابقه ای افزایش یافته است و سرعت افزایش گازهای گلخانه‌ای درست است که اندکی کاهش یافته اما همچنان سرعت تغییر اقلیم ها صعودی افزایش داشته است.

 وظیفه بیان کرد: در چند روز اخیر سیل را در سیستان وبلوچستان مشاهده کردیم تاکنون این میزان شدت بارش را ثبت نکرده بودیم که در برخی از روزها به  بیش از ۲۰۰ میلی متر رسیده است.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار