هوای سالم اول اسفند در ریه اصفهانی‌ها

در اولین روز اسفند میانگین شاخص کیفیت هوا در اصفهان براساس داده‌های ۱۶ ایستگاه پایش فعال ۵۱ AQI به معنای وضع سالم است.

جمشید لقایی مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان با بیان اینکه کیفیت هوای کلان‌شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح بر اساس داده‌های ۱۱ ایستگاه پایش شهرداری در وضع پاک ثبت شد افزود: شاخص کیفیت هوا در ایستگاه بلوار کاوه با ۴۲، میدان باهنر با ۴۱، ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۳۹، فرشادی با ۳۱، میدان فیض با ۲۷، کردآباد با ۲۴ و میرزا طاهر با ۱۷ AQI در وضع پاک ثبت شده است.
او ادامه داد: شاخص کیفیت هوا در ایستگاه دانشگاه صنعتی با ۸۵، رهنان با ۶۳، سپاهان شهر با ۵۵ و میدان انقلاب با ۵۱ به رنگ زرد و وضع سالم است.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، شاخص کیفیت هوا در میدان احمدآباد با ۸۵، خیابان استانداری با ۵۹، خیابان پروین با ۸۴، بزرگراه خرازی با ۷۰ و خیابان رودکی با ۵۲ AQI بیانگر وضع سالم است.
امروز ایستگاه‌های پایش هوا در سجزی با ۷۱ و مبارکه با ۶۱ AQI وضع سالم و شاهین شهر با ۱۲۱ AQI وضع ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.


کلان‌شهر اصفهان از ابتدای امسال تاکنون هفت روز هوای پاک، ۱۶۵ روز هوای سالم، ۱۳۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲۷ روز هوای ناسالم برای عموم داشته است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضع آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.