اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی اسفند ماه

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران از اعزام همزمان مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی اسفند ماه در روز دوشنبه خبر داد.

سرهنگ محمدرضا کریم پور معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: باتوجه به عدم ریشه کن شدن بیماری کرونا در کشور و لزوم اتخاذ تدابیر متناسب با این وضعیت اعزام مشمولان پایه اسفند ماه در روز دوشنبه مورخه اول اسفند ساعت ۷ در دو نقطه استان و بارعایت کامل دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.

او افزود: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، جویبار، سیمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فریدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهیدزارع شهرستان ساری واقع درکیلومتر ۲ جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

سرهنگ کریم پور گفت: مشمولان ساکن شهرستان‌های محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می‌بایستی به مجتمع نفریحی سیترا (پلاژحسینی) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

او افزود: همه مشمولان تخصیص داده شده به مراکز آموزش داخل استانی شامل شهید ادیبی مرزن آباد، شهید قاسمیان، کفایت آموزش سپاه استان و همچنین شهید کچوئی کرج و قرارگاه خاتم الانبیاء می‌بایست بصورت انفرادی به مراکز آموزش مراجعه کنند و نیاز به حضور آنان در محل اعزام استان نمی‌باشد.

کریم پور گفت: باتوجه به امکان عدم اعطای مرخصی دردوره رزم مقدماتی همراه آوردن برگه اعزام به خدمت، برگه اعلام محل مراجعه مشمول، برگه واکسیناسیون و مدارک مربوط به شرایط خاص شامل مدارک تاهل، فوت والدین، جانبازی پدر، خانواده درجه یک شهدا، فرزندنظامی شاغل و وابسته در روز اعزام ضروری است.

او افزود: مشمولان قبل از ورود به مراکز آموزش، ضمن رعایت بهداشت فردی از قبیل: کوتاه کردن موی سر، گرفتن ناخن و ... وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده به همراه داشته باشند.

کریم پور با استناد به ماده ۱۹ قانون خدمت وظیفه عمومی، گفت: برابر این قانون کسانی که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسند، پس از انتشار آگهی احضار موظفند ظرف شش ماه خود را به سازمان وظیفه عمومی معرفی و سازمان مکلف است حداکثر ظرف مدت شش ماه تکلیف مشمولان وظیفه را تعیین و آن‌ها را به خدمت اعزام یا برابر مقررات از خدمت دوره ضرورت معاف کند.

سرهنگ کریم پور به ماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی نیز اشاره کرد و افزود: مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام برای طی دوره ضرورت احضار می‌شوند چنانچه در مهلت یاموعد مقرر خودرا معرفی نکنند غایب شناخته شده و پس از دسنگیری درصورتی که طبق مقررات این قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام و با آنان به ترتیب زیر رفتار می‌شود:

۱- چنانچه مدت غیبت اولیه درزمان صلح کمتر از سه ماه ودر زمان جنگ کمتر از ۱۵ روز باشد با سه ماه اضافه خدمت و بیش از سه ماه در زمان صلح و بیش از ۱۵ روز در زمان جنگ با ۶ ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می‌شود.

۲- برای مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یکسال ودرزمان جنگ ازدوماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراری محسوب شده و به مراجع صالح قضایی معرفی خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار