شاهرود بیش از ٢ هزار هکتار کشاورزی در قالب طرح کشت قراردادی دارد

سرپرست واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شاهرود گفت: ۲ هزارو ۶۲۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر پوشش طرح «کشت قراردادی» قرار گرفت.

راحتی گفت: «کشاورزی قراردادی» طرح مهم دولت سیزدهم برای ارتقای جایگاه کشاورزی به ویژه در محصولات اساسی و راهبردی از جمله گندم است.

وی ابراز داشت: ۶ میلیارد تومان وام به منظور تجهیز ماشین آلات کشاورزی (مکانیزاسیون) به کشاورزان این شهرستان طی ۱۰ ماهه امسال پرداخت شد.

وی تاکید کرد: پرداخت این وام‌ها در راستای به روز کردن ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتور، کمباین و سمپاش انجام شد تا از هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی کاسته شود.

وی با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان یارانه بابت کاشت نهال در زمین‌های شیب‌دار به باغداران پرداخت شد، ابراز کرد: هر ساله این یارانه در راستای توسعه باغداری و به منظور کاشت نهال در مناطق سردسیر با اجرای سامانه‌های آبگیر پرداخت می‌شود.

راحتی، به کمبود آب در شاهرود اشاره کرد و گفت: توسعه کاشت گیاهان دارویی کم‌آب‌بر از جمله توزیع پیاز زعفران، موسیر، سیاهدانه، زنجبیل، رازیانه و نشای گیاهان مانند اسطوخودوس، رزماری و جنسینگ در دستور کار این اداره قرار دارد.

سرپرست واحد تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شاهرود ادامه داد: چهار هزار و ۶۳۶ تن نهاده‌های کود و بذر تولیدی توسط موسسه دولتی بذر و نهال در راستای ارتقای عملکرد کشاورزان طی ۱۰ ماهه امسال توزیع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.