صهیونیست‌ها درصدد تدارک تظاهرات مجدد علیه کابینه نتانیاهو

پلیس در آستانه برگزاری تظاهرات در تل‌آویو علیه کابینه نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی خیابان‌ها را مسدود کرده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اعلام کرد که امشب (شنبه) قرار است در ۵۰ منطقه تظاهرات گسترده علیه کابینه بنیامین نتانیاهو و اصلاحات قضایی آن برگزار شود.

این روزنامه افزود که پلیس در آستانه برگزاری تظاهرات علیه کابینه نخست‌‎وزیر این رژیم، خیابان‌های مرکز تل‌آویو را مسدود کرده است.

پیش از این «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نسبت به وقوع جنگ و درگیری داخلی در سایه اصرار کابینه افراطی بنیامین نتانیاهو بر انجام اصلاحات قضایی هشدار داده بود.

هزاران شهرک نشین صهیونیست روز دوشنبه گذشته در مقابل ساختمان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) علیه طرح بحث‌برانگیز اصلاحات قضایی تظاهرات کردند. هدف این طرح کنترل بیشتر قانونگذاران بر دیوان عالی است. تنش‌ها تا جایی است که نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی پیش‌تر درباره احتمال وقوع جنگ داخلی در اراضی اشغالی هشدار داد.

این در حالی است که گروه‌های فلسطینی جمعه شب از ساکنان قدس اشغالی خواستند که در نافرمانی مدنی که قرار است فردا (یکشنبه) در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیست برگزار شود، مشارکت گسترده داشته باشند. گروه‌های ملی، اسلامی و جوانان در قدس در بیانیه‌ای اعلام کردند: «خواستار اعتصاب عمومی روز یکشنبه و نافرمانی مدنی در مناطق قدس و حومه آن هستیم.»

شورای امنیت نیز دوشنبه آینده پیش‌نویس قطعنامه‌ای را بررسی خواهد کرد که از رژیم غاصب می‌خواهد هر نوع شهرک‌سازی در مناطق فلسطینی را فوراً متوقف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار