ایجاد شهرک پدافند غیرعامل در خوی

فرماندار ویژه خوی گفت: با دستور استاندار آذربایجان غربی،در این شهرستان شهرک پدافند غیرعامل طراحی و ایجاد می شود.

فرماندار خوی در جلسه شورای عالی استان در محل فرمانداری خوی با حضور اعضای شورا گفت: با توجه به سه زلزله اخیر شهرستان، متأسفانه خساراتی را به بسیاری از واحد‌های مسکونی و دامی وارد شده است که با حمایت‌های ویژه دولت و دستورات رییس‌جمهور، سعی در جبران این خسارات هستیم.

ذبیح‌الله کاظمی با اشاره به خدمات ویژه صورت گرفته در مناطق زلزله زده خوی افزود: با مدیریتی که در زلزله داشتیم، اسکان موقت را از چرخه حذف و تمام خود را بر روی ساخت و ساز واحد‌ها گذاشتیم، ولی در کنار آن نیز وام‌های بلاعوض در جهت ودیعه مسکن برای حمایت این عزیزان در نظر گرفته شده است.

فرماندار ویژه خوی همچنین بیان کرد: با دستور استاندار آذربایجان غربی، اقدام به طراحی و ایجاد شهرک پدافند غیرعامل در شهرستان خوی کردیم که بزودی در زمین به ابعداد ۴۰۰ هکتار این پروژه اجرایی شده و تمام امکانات از قبیل آب، برق و گاز در آنجا قابل دسترسی خواهد بود.

کاظمی از همیاری و همکاری شهرستان‌های همجوار و کشور گفت و افزود: حرکت و حضور انسان دوستانه مردم در راستای همدلی با زلزله‌زدگان خوی، ستودنی و بی همتا بود و از شما به نمایندگی از مردم شهر‌های استان آذربایجان غربی تقدیر و تشکر میکنیم.

فرماندار خوی با اشاره به مزایا و تعاملات شورای عالی استان تصریح کرد: از لحظات اولیه زمین لرزه، شاهد تعامل شورا‌ها و شهرداری‌های همجوار خوی بودیم و در ادامه نیز انتظار داریم تا با در اختیار گذاشتن ماشین آلات سنگین خود برای تسریع در عملیات آواربرداری، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان با اشاره به تجمیع و ساماندهی کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان خوی گفت: آن دسته از عزیزانی که قصد کمک به مردم زلزله زده خوی را دارند می‌توانند با تهیه مصالح ساختمانی و ارسال آن به انبار‌های تعبیه شده در شهرستان برای ساخت واحد‌های مسکونی و یا همچنین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب ۱۰۰ امام واریز و در امر انسان دوستانه اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.