پخت و توزیع روزانه نزدیک به ۶ هزار پرس غذای گرم درمیان زلزله زدگان خوی

مدیر کل اوقاف آذربایجان غربی در خوی گفت : روزانه ۶ هزار پرس غذای گرم درمیان زلزله زدگان خوی توزیع می‌شود.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خوی گفت: نهاد وقف یک نهاد خیریه و اجتماعی است که در آن واقفان خیراندیش ازلحاظ حس انسان دوستانه و باقیات صالحات و ذخیره اخروی اموال خود را جهت حل مشکلات مردم وقف می کنند که این عمل خداپسندانه یک خدمت بی منت درراه خداست .

او افزود : تاثیرگذاری وقف در دوران بحرانی بشرینت ازجمله سیل ، زلزله، جنگ و بیماری همه گیر مثل کرونا خودش را بهتر نشان می دهد .

جوانبخت ادامه داد: در کشورهای اسلامی ازجمله ایران سازمان اوقاف و امور خیریه از اولین روزهای تاسیس در بحران های طبیعی و یا جنگ ها براساس نیات مومنانه خیرین همیشه در کنار مردم بحران زده مثل جنگ تحمیلی ، سیل خوزستان، سیستان و بلوچستان، زلزله منجیل ، بم و امروز در زلزله خوی و ترکیه و سوریه حضور داشته و یاری رسان آنهاست .

او در ادامه به مسئله زلزله خوی اشاره کرد، گفت: براساس موافقت ریاست سازمان دکتر خاموشی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از موقوفات شهرستان خوی جهت خدمت رسانی به مردم زلزله زده اختصاص یافت که در هفته اول روزانه ۴ هزار پرس غذای گرم در شهرستان ارومیه پخت ودر میان مردم زلزله زده خوی توزیع شد .

مدیرکل اوقاف خاطرنشان کرد :روزانه ۱۵۰۰ پرس غذای گرم از محل موقوفات فتح آله خان سرتیپ ازارومیه پخت و در میان زلزله زدگان خوی که در ارومیه اسکان داده شده اند توزیع می‌شود.

او افزود: با هماهنگی ریاست سازمان مرکزی ، ۵۰۰ میلیون تومان هم اداره کل اوقاف خراسان رضوی به حساب اوقاف آذربایجان غربی واریز کردند که تمام غذای گرم هفته دوم زلزله از محل واریزی مشهد تهیه شد و لیبل های حرم امام رضا ع و اداره کل اوقاف خراسان رضوی روی غذاها نصب شد .

جوانبخت گفت: در هفته سوم ۵۰۰ میلیون تومان نیز از محل دفتر انتشارات سازمان مرکزی به حساب استان واریز شد که غذای گرم این هفته و اقلام مورد نیاز تهیه ودر اختیار مردم قرار می گیرد .

او اضافه کرد: با ۳۸ میلیون تومان اهدائی موقوفات تهران ۶۰ دستگاه هیتر ( بخاری برقی ) تهیه ودر اختیار زلزله زدگان قرارگرفت و ۲ کامیون وسایل اهدائی مردم سلماس از جمله پتو ، لباس گرم و لوازم بهداشتی در میان زلزله نیز زدگان توزیع می‌شود.

جوانبخت درادامه به کمک های آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت : ۱۷۰ دستگاه هیتر برقی و روزانه ۴ هزار پرس غذای گرم توسط اوقاف آذربایجان شرقی تهیه ودر میان زلزله زدگان اسکان داده شده در تبریز و خوی توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف در پایان از همه عزیزانی که در زلزله به مردم خوی کمک کرده اند تشکر کرد و گفت:در طول این مدت ۳ آشپزخانه ( یک آشپزخانه در ارومیه و ۲ آشپزخانه در خوی ) باهمکاری ۶۵ نفر از پرسنل اداره کل اوقاف استان و نیروهای جهادی خوی مشغول خدمت هستند وهمچنین خدمت رسانی سازمان اوقاف با توجه به اینکه پس لرزه ها فروکش کرده و مردم به خانه های خود برمی گردند تا آخر هفته ادامه خواهد داشت ولی اگر زلزله ادامه دار بشود در اختیار مردم خواهیم بود.
 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.