تولید ۸۰۰ هزار اصله نهال در شاهرود آغاز شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: تولید ۸۰۰ هزار اصله نهال در راستای اجرای طرح کشوری کاشت یک میلیارد نهال در این شهرستان آغاز شد.

کشاورزیان گفت: تولید ۸۰۰ هزار اصله نهال به‌صورت بذری و قلمه از گونه‌های سوزنی‌برگ شامل سرو خمره‌ای، سرو شیراز، سرو نقره‌ای، ارس و کاج تهران و گونه‌های پهن‌برگ مانند اقاقیا، زبان‌گنجشک، ارغوان تبریزی، عرعر، افرا زینتی، ابریشم مصری، چنار، سنجد، بید، توت، زیتون تلخ، بلوط، زرشک و گلابی وحشی، در نهالستان چغولگیر شاهرود آغاز شد.

وی با اشاره به اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال طی چهار سال در کشور به دستور رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: این نهال‌ها سال آینده به منظور ایجاد فضای سبز و احداث کمربند سبز به‌ویژه در زمین‌های شرکت سیمان شاهرود و اداره آب و فاضلاب این شهرستان و همچنین کاشت در مناطق کویری و در رویشگاهای جنگل هیرکانی بین متقاضیان به طور رایگان توزیع می‌شود.

کشاورزیان با بیان اینکه نهالستان چغولگیر شاهرود ۱۵ هکتار مساحت دارد، ابراز کرد: این نهالستان شامل ۱۴ قطعه خزانه نهال و نهالکاری با مساحتی معادل ۱۰ هکتار به عنوان مساحت مفید و مابقی عرصه شامل خیابان‌های ارتباطی، فضای سبز و استخر ذخیره آب است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود با اشاره به اینکه این نهالستان حدود ۴۰ سال نهال مورد نیاز شهرستان و استان سمنان را تولید می‌کند، ادامه داد: تولید نهال به سه روش بذری، قلمه‌ای و بازکاشتی در نهالستان چغولگیر انجام می‌شود.

نهالستان چغولگیر در سه کیلومتری شمال شاهرود و در مسیر بزرگراه شاهرود - آزادشهر قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار