اعتراض مردم آلبانی علیه فساد دولت به خشونت کشیده شد+ تصاویر

پلیس آلبانی با معترضان به وجود فساد در دولت این کشور که مقابل پارلمان تجمع کرده بودند، درگیر شد.

قانونگذاران آلبانیایی با سوت زدن جلسه پارلمان آلبانی را مختل کردند تا استعفای دولت به دلیل فساد اداری را مطرح کنند در همین حین هزاران نفر از حامیان آنها در بیرون ساختمان پارلمان  تلاش کردند به داخل این ساختمان وارد شوند.

این تجمع از سوی سالی بریشا، رئیس حزب دموکراتیک آلبانی برنامه‌ ریزی شده بود. ایلیر متا، رئیس حزب آزادی آلبانی نیز به تظاهرکنندگان در مقابل ساختمان پارلمان پیوسته و آنان را تشویق کرد. 

براساس گزارش یورو نیوز، پلیس آلبانی جلوی تظاهرکنندگان را گرفت و آنها قبل از متفرق شدن، بمب های دودزا و کوکتل مولوتف به سمت نیروهای امنیتی این کشور پرتاب کردند. تاکنون خبری از تعداد بازداشت شدگان و زخمی‌ها در میان تظاهرات‌کنندگان مخابره نشده است. اما خبرنگار یورو نیوز گزارش داد براثر پرتاب کوکتل مولوتف و بمب های دودزا یک افسر پلیس زخمی شده است. 

این تنش به دنبال اعتراض مشابهی که در روز شنبه با حضور هزاران آلبانیایی برگزار شد، بود. احزاب مخالف دولت آلبانی معتقد است دولت این کشور درگیر فساد اداری شده و راه‌حلی برای آن نمی‌‎اندیشد. این احزاب به رسوایی‌هایی پیش آمده حول مسئله روابط چارلز مک گونیگال (یکی از مقامات ارشد سابق اف بی آی) با دولت آلبانی نیز اعتراض دارند. 

دولت آلبانی در خصوص رسوایی مک گونیگال پاسخی نداده اما فساد اداری را رد می کند و می گوید کابینه تورم را در مقایسه با سایر نقاط اروپا پایین نگه داشته است و به خانواده ها و مشاغل کوچک یارانه برق داده است.

اعتراض مردم آلبانی

درگیری مقابل پارلمان آلبانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۶:۰۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
گروه تروریستی منافقین هر کجا پا بگذارند فساد راه می اندازند. فرانسه. عراق و حالا آلبانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
بزرگترین فساد دولت آلبانی، پناه دادن به منافقین کثیف و مزور است. خدا رسوایشان کند.
آخرین اخبار