ثبت رکورد تولید ۱۲ میلیون اصله نهال تا دو سال آینده

تولید نهال در مازندران تا دو سال آینده از ۳ میلیون اصله به ۱۲ میلیون خواهد رسید.

فتح الله غفاری چراتی معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری، با بیان اینکه سه میلیون اصله نهال امسال در حوزه این اداره کل تولید شد، گفت: ۵۷ هزار اصله نهال نیز برای توزیع به استان‌های مجاور صادر شد.

او افزود: تولید نهال در استان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی سال آینده به ۷ میلیون اصله و در سال ۱۴۰۳ به رکورد ۱۲ میلیون اصله نهال خواهد رسید.

غفاری چراتی روند نهالکاری را رو به رشد اعلام کرد و ادامه با دستور رئیس جمهور و تاکید مقام عالی وزارت، طرح کاشت یک میلیارد نهال طی ۴ سال مطرح و در حال پیگیری هستیم تا یک اتفاق بسیار خوب در استان رخ دهد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری، گفت: با توجه به فعالیت هفت نهالستان در حوزه اداره کل ساری می‌توانیم به رکورد تولید نهال و افزایش سرانه فضای سبز دست پیدا کنیم.

او با بیان اینکه اعتبار خاصی به این اداره کل برای تولید نهال داده نشده است، افزود: بخشی از اعتبارات تولید اصله نهال از محل طرح صیانت و مابقی از محل مشارکتی و انعقاد قرارداد با چند شرکت تامین شد

غفاری چراتی گفت: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، دو تفاهم نامه با صداوسیما و آموزش و پرورش منعقد شده است و انعقاد تفاهم نامه با ۵ دستگاه اجرائی استان نیز در دست انجام است.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری، افزود: سهمیه استان پارسال در بخش نهال کاری و زراعت چوب ۸۰۰ هکتار بود که یک هزار و ۱۵۹ هکتار انجام شد و امسال نیز اگرچه سهمیه ۸۰۰ هکتار ی  در نظر گرفته بودند اما تاکنون بیش از یک هزار هکتار زراعت چوب و نهال کاری انجام شده است.

در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران _ ساری، ۷۹۴ هزار و ۱۴ هکتار جنگل و ۳۹ پارک جنگلی وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار