استقبال شورای برنامه‌ریزی اِکو از طرح سازمان زمین شناسی ایران

شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای اِکو در نشست خود در اصفهان، از طرح سازمان زمین‌شناسی ایران درباره منطقه بندی خطر زمین لغزش کشور‌های عضو استقبال کرد.

سی و سومین اجلاس شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای اکو The ECO Regional Planning Council (RPC) با حضور نمایندگانی از ۱۰ کشور عضو در دبیرخانه کشور‌های عضو پیمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در اصفهان برگزار شد.

روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور اعلام کرد: این شورا در کمیته انرژی، معدن و محیط زیست از برگزاری هشتمین اجلاس کارشناسان معدنی کشور‌های عضو اکو توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران در اصفهان قدردانی کرد و از کشور‌های عضو خواست تا نتایج این اجلاس را از طریق پیشنهاد‌های خود به منظور اجرای تصمیمات در فراهم آوردن زمینه مناسب نشست بعدی MEGM پیگیری کنند.


این شورا در کمیته منابع انسانی و توسعه پایدار از طرح پیشنهادی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران با عنوان زون بندی (منطقه بندی) خطر زمین‌لغزش کشور‌های عضو اکو که در نشست اعتبارسنجی سال ۲۰۲۲ حمایت شده بود، استقبال کرد و از ایران و دبیرخانه اکو خواست برای تأمین منابع مالی مشترک و راه‌اندازی طرح طی سال ۲۰۲۳ همکاری لازم را داشته باشند.
از سایر کشور‌های عضو هم برای هرگونه حمایت به منظور اجرای موفقیت‌آمیز این طرح دعوت و مصوبات در تقویم اجرایی سی و سومین نشست شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای اکو برای سال ۲۰۲۳ درج شد.

شورای برنامه‌ریزی منطقه‌ای یک‌بار در سال با حضور دبیرکل اکو، سفرای ۱۰ کشور عضو، رؤسای آژانس‌های تخصصی اکو و نمایندگانی از ۱۰ کشور عضو تشکیل جلسه می‌دهد و وظایفی از قبیل تدوین برنامه‌های عملی برای تحقق اهداف سازمان و بررسی برنامه‌های گذشته را به عهده دارد.

برچسب ها: اکو ، زمین شناسی ، زون بندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار